به گزارش پارس نیوز، 

«خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر با «ناصر صباح الأحمد الصباح» همتای کویتی خود در بروکسل دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات دارای اهتمام مشترک بین کویت و قطر، راهکارهای تقویت همکاری دوجانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله بحران به وجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس مورد بررسی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه الوطن قطر، در این دیدار «عبدالرحمن بن محمد الخلیفی» سفیر قطر در بلژیک و رئیس هیأت قطر در اتحادیه اروپا و ناتو، سرتیپ «عبدالهالی بن مبارک الهاجری» وابسته نظامی قطر در بلژیک و ناتو و تعدادی از فرماندهان و افسران نیروهای مسلح قطر حضور داشتند.

وزیر دفاع قطر همچنین با «عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق نیز دیدار و درباره موضوعات دارای اهتمام مشترک و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

العطیه همچنین در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره افغانستان در بروکسل شرکت کرد و در سخنانی تأکید کرد که دولت قطر همچنان در تلاش برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگو بین طرف‌های درگیر برای دستیابی به آشتی و حمایت از ثبات افغانستان است.

دیدار وزرای دفاع قطر و کویت در بروکسل در حالی است که چهار کشور عربی اعم از عربستان، مصر، امارات و بحرین از یکسال قبل روابط خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی قطر بسته‌اند.