به گزارش پارس نیوز، 

نماینده سازمان ملل در امور یمن امروز صنعاء را در حالی ترک کرد که مذاکرات او با رهبران انصارالله درباره توقف درگیری‌ها در بندر الحدیده، بی‌نتیجه به پایان رسید.

 «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن امروز سه شنبه پس از دیدار با رهبران جنبش انصارالله، صنعاء را ترک کرد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع مدعی شد که «علت شکست گریفتیس در انجام ماموریتش، تاکید انصارالله بر بقای نیروهای آن در شهر الحدیده است.»

خبرگزاری روسی گزارش داد که نماینده سازمان ملل در امور یمن امروز صنعاء را در حالی ترک کرده است که مذاکرات او با رهبران انصارالله درباره توقف درگیری‌ها در بندر الحدیده، بی‌نتیجه به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، گریفیتس که روز شنبه گذشته وارد صنعاء شد، شروط ائتلاف سعودی برای توقف درگیری‌ها و آتش بس در الحدیده را به طرف انصارالله منتقل کرد. خروج نیروهای انصارالله از بندر مهم و استراتژیک الحدیده و مرکز این شهر، از جمله شروط ائتلاف بوده است.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قبل از سفر به صنعاء اعلام کرده بود که برای انجام یک مأموریت دیپماتیک فوق‌العاده با هدف جلوگیری از وقوع جنگ در شهر الحدیده واقع در غرب یمن، وارد صنعا می‌شود.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه المسیره پیش از سفر مارتین گریفیتس به یمن اظهار کرد: گریفیتس تا الان کاری در یمن انجام نداده است. او تنها پوششی برای ادامه جنگ علیه یمن است و نقش او با فرستاده‌های قبلی تفاوتی ندارد.

این مسئول جنبش انصارالله افزود: اگر گریفیتس بخواهد راه اسماعیل ولد شیخ را در پیش گیرد، سفرها و تلاش‌هایش در یمن محکوم به شکست هستند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.