به گزارش پارس نیوز، 

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی ویژه ماه مبارک رمضان خود وعده داد ساحل غربی استان «الحدیده» یمن به باتلاقی بزرگ تبدیل خواهد که در متجاوزان و طمع‌ورزان در آن غرق خواهند شد.

بر اساس گزارش وبگاه «المسیره»، رهبر انصارالله در ادامه نبرد ساحل غربی را نبردی اصلی و مهم خواند و افزود: متجاوزان در طول تاریخ بر ساحل یمن و جزایر آن چشم دوخته بوده‌اند و همواره هدفی راهبردی برای آن‌ها بوده است.

الحوثی تصریح کرد: نبرد امروز ما با آمریکا و اسرائیل است، کسانی که سیطره بر این ساحل را هدفی راهبردی در سطح منطقه می‌بینند، امارات و مزدوران آن، ابزار و سربازان آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند.

دبیرکل جنبش انصارالله سپس گفت: آمریکا می‌خواهد که احمق‌های اماراتی، سودانی و منافقان به میدان خطر بروند و خودش (آمریکا) در پایگاه پشتیبانی نشسته و نظاره می‌کند. اگر تابع آمریکا و اسرائیل شویم هویت و کرامت خود را از دست خواهیم داد و از اسلام چیزی جز شکل ظاهری باقی نمی‌ماند.

عبدالملک الحوثی سپس بر ادامه ایستادگی و مقاومت و دفاع از الحدیده با تمام توان تأکید کرد و گفت: ما امروز قویتر از اجداد خود در طول تاریخ هستیم.

ائتلاف متجاوز عربستان سعودی بعد از ۳ سال ناکامی و شکست در یمن، با حمایت غرب و آمریکا قصد دارد با عملیات گسترده، بندر حدیده را که تنها راه ارتباطی و سریان حیاتی نیرو‌های انقلابی یمن به شمار می‌رود، اشغال کند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن تأکید کرده است برای دفاع از ساحل غربی و بندر حدیده همه امکانات و توان خود را به کار خواهد گرفت.