به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی دولت فرانسه با اشاره به سیاست ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اروپا و آمریکا ارزش‌های مشترکی ندارند.

بنیامین گریوو، سخنگوی دولت فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد اروپا و آمریکا ارزش‌های یکسانی  با هم ندارند.

اظهارات سخنگوی دولت فرانسه در پی افزایش خشم و نارضایتی‌ها از سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای جدا کردن کودکان مهاجر از والدین خود در مرز مکزیک صورت گرفت.

گودیو در اظهارات خود تاکید کرد که او نمی‌خواهد شاهد پیدایش بحرانی مشابه آنچه در آمریکا در حال وقوع است، در اروپا باشد.

سخنگوی دولت فرانسه در گفتگو با تلویزیون 2 فرانسه اعلام کرد: ما مدل تمدن یکسانی با آمریکا نداریم و واضح است که ارزش‌های مشترکی میان آمریکا و اروپا در این باره وجود ندارد.

سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» رئیس جمهور آمریکا  خشم و نارضایتی گسترده‌ای را در پی داشته است. والدینی که از سوی گاردهای مرزی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند در زندان فدرال آمریکا نگهداری می‌شوند این در حالی است که کودکان آنها به مراکز بازداشت جداگانه که عمدتا در مناطق دور افتاده هستند، فرستاده می‌شوند.

به دنبال  انتشار فیلم‌هایی از نگهداری کودکان مهاجر در قفس‌های سیمی، نمایندگان دموکرات‌ آمریکا اقدامات دولت را وحشیانه خواندند و حتی برخی مفسران محافظه‌کار در خصوص چنین اقداماتی هشدار دادند. مقامات دولت آمریکا اعلام کردند اتخاذ رویکردی سختگیرانه برای ایجاد امنیت مرزی و جلوگیری از وقوع مهاجرت غیرقانونی ضروری است.

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد تصاویر کودکان مهاجر واقعا شوکه‌آور است. 

 اتحادیه اروپا نیز نزدیک به یک سال است که با بحران مربوط به مدیریت هجوم مهاجرانی روبرو است که در پی وقوع درگیری در آفریقا و خاورمیانه از کشور خود فرار کرده‌اند.

رویترز نوشت ترامپ در تلاش است تا از نااطمینانی سیاسی در آلمان استفاده کند و با انتشار پیامی توئیتری متحد آلمانی خود را مورد حمله قرار داد. ترامپ در توئیتر خود نوشت آمار جرایم در آلمان در حال افزایش است. اشتباه بزرگی که در سراسر اروپا رخ داده این است که به میلیون‌ها نفر اجازه داده شده تا به شدت فرهنگ خود را تغییر دهند. این در حالی است که هیچ مدرکی دال بر  تغییر فرهنگ اروپا از سوی مهاجران وجود ندارد.