به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد اگر شرکت جنرال الکتریک به تعهد خود هنگام خرید بخش انرژی شرکت «آلستوم» پایبند نباشد، باید جریمه پرداخت کند.

بنیامین گریوو، سخنگوی دولت فرانسه، روز یکشنبه اعلام کرد اگر شرکت جنرال الکتریک به تعهد سه سال پیش خود هنگام خرید بخش انرژی شرکت «آلستوم» مبنی بر ایجاد یک هزار شغل تا سال 2018 عمل نکند، باید جریمه پرداخت کند.

شرکت جنرال الکتریک آمریکا به تازگی اعلام کرده است با توجه به شرایط دشوار ناشی از تحولات نامطلوب در بازارهایش در بخش انرژی، اجرای این تعهد مقدور نیست. این شرکت تصریح کرد تا پایان آوریل فقط 323 شغل ایجاد کرده است.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، گفته است با توجه به قرارداد سال 2015 که در آن پیش بینی شده این شرکت ملزم است در ازای هر شغلی که ایجاد نکند 50 هزار یورو جریمه پرداخت کند، برای این شرکت آمریکایی بهتر این است که به وعده هایش عمل کند.

سخنگوی دولت فرانسه در شبکه سه تلویزیون فرانسه اعلام کرد این مجازات باید مثال زدنی شود؛ اگر جنرال الکتریک به این تعهدش عمل نکند باید تا آخر سال این 50 هزار یوروها را پرداخت کند. وی افزود: «وقتی در مقابل دولت، تعهدی می دهیم باید به آن پایبند باشیم».