به گزارش پارس نیوز، 

گزارش یک نشریه آمریکایی فاش می‌کند بحرین در فهرست ده کشور نخست جهان از نظر بیشترین هزینه نظامی قرار دارد.

بحرین رکورد جدیدی برای خود بر جا گذاشت. این کشور در فهرست ده کشور نخستی قرار دارد که بیشترین هزینه نظامی را در جهان دارند.

شبکه اللولوه در گزارشی در این زمینه افزود بحرین در دو خط موازی دستاوردهای خود را محقق می‌کند. بحرین در پرونده مسائل حقوقی همیشه در انتهای فهرست های سیاه و در پایین ترین سطح قرار دارد. این کشور در دیگر پرونده ها هم در صدر فهرست ها قرار دارد. امروز بحرین در فهرست ده کشور نخستی قرار گرفته است که بالاترین هزینه نظامی را در جهان دارند. این فهرست که مجله نیوزویک آمریکا آن را تهیه و در آن به اطلاعات انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) استناد کرده است، نشان می دهد سهم هر فرد از هزینه‌های نظامی رژیم بحرین حدود هزار دلار است.

این موضوع برای محافل محلی، شگفت آور نیست. آمار اعلام شده در بودجه سراسری بحرین نشان می‌دهد بودجه اختصاصی دفاعی این کشور در سال مالی 2017_ 2018، چهل و سه درصد از هزینه های مداوم وزارتخانه ها و طرف های دولتی را در سال 2017 و چهل و دو درصد از این هزینه ها را در سال 2018 تشکیل داده است. این هزینه ها شامل قراردادهای تسلیحاتی نمی شود و به ضرر دیگر بخش های خدماتی همچون وزارت بهداشت، آموزش و مسکن است.

اما مسئله قابل توجه این است که این هزینه نظامی که همواره ثابت بود، از سال 2011 افزایش یافته و تحت تاثیر کسری بودجه دولت که بالغ بردو میلیارد و پانصد میلیون دینار است، قرار نگرفته است.

بحرین همیشه زرادخانه نظامی خود را تقویت کرده و با آمریکا قراردادهای نظامی بسته است. این قراردادها حدود چهل و پنج میلیون دلار برای خریدن سه هزار و دویست قطعه برای تجهیز جنگنده های اف 16 بود.

در پایان این گزارش نیز آمده است سوالی که مطرح می شود این است که چرا بحرین به این هزینه های نظامی نیاز دارد و با مشارکت عربستان سعودی و امارات، خود را در تجاوز به یمن گرفتار کرده است؟ آیا این هزینه نظامی برای سرکوب بیشتر مردم است؟