به گزارش پارس نیوز، 

غواصان باستان شناس به تازگی محموله بار یک کشتی غرق شده در قرن ۱۷ میلادی را شناسایی کرده‌اند که حاوی جواهراتی، چون الماس و مروارید بوده است.

این کشتی با قدمت ۳۳۰ ساله که از هندوستان در سال ۱۶۸۴ به سوی انگلستان درحرکت بوده است به احتمال زیاد در اثر توفان در دریا غرق و بین ماسه‌های کف دریا درمنطقه کورنوال انگلستان محصور شده است.

طوفان‌های اخیر در این منطقه سبب کنار رفتن ماسه‌ها و نمایان شدن کشتی شده است. خدمه کشتی به نام پرزیدنت درطول سفرخود با مشکل‌های مختلفی ازجمله حمله دزدان دریایی و حتی گرسنگی و کمبود مواد غذایی مواجه شده‌اند و درنهایت در نزدیکی پایان سفر در اثر طوفان شدید دریایی کشتی خود را از دست داده‌اند.

بخش‌هایی از بدنه کشتی اولین بار ۲۰ سال پیش به وسیله غواصان شناسایی شد، اما غواصی‌های جدید به کمک پدیده طبیعی طوفان سبب نوعی حفاری و نمایان شدن کل بدنه کشتی و حتی نشان روی آن شده است.

مکان غرق شدن کشتی به نام محلی خطرناک در دریا برای غواصی و شیرجه زدن است و باستان شناسان ماموریت پرریسکی برای بررسی بقایای کشتی غرق شده انجام داده‌اند.

باستان شناسان همچنین موفق به کشف توپ‌های جنگی و لنگر این کشتی در نزدیک ساحل دریا شده اند.

محموله این کشتی حاوی الماس و مروارید بالغ بر صد هزار پوند ارزش دارد، درزمان غرق شدن کشتی تنها دو نفر از خدمه زنده می‌مانند و تلاش ناکام برای کشف محل کشتی در همان زمان انجام شده بود.
کارشناسان امیدوار هستند درجریان حفاری‌های بعدی بتوانند محموله ارزشمند کشتی را از آن خارج کنند.

کشف کشتی غرق شده با محموله‌ای از الماس+ تصاویر

کشف کشتی غرق شده با محموله‌ای از الماس+ تصاویر

کشف کشتی غرق شده با محموله‌ای از الماس+ تصاویر