به گزارش پارس نیوز، 

نیروهای مشترک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات مختلف در جبهه های داخلی و عمق عربستان سعودی به مزدوران و متجاوزان سعودی خسارت های سنگین مالی و جانی وارد کردند.

یگان موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر ام 2» را به مواضع مزدوران متجاوز سعودی در ساحل غربی شلیک کرد. در همین حال، صنعا از آزادسازی کامل منطقه الجاح خبر داد که به این ترتیب نیروهای یمنی، مزدوران و ارتش متجاوزان را در منطقه حیس در جنوب الحدیده محاصره کرده اند. نیروهای یمنی همچنین مواضع ارتش عربستان سعودی و مزدوران را در نجران، جیزان و عسیر هدف چند حمله قرار دادند.

در آزادسازی کامل منطقه الجاح، دست کم پنجاه مزدور سعودی کشته و زخمی شدند و شمار زیادی از اشغالگران به اسارت نیروهای یمنی درآمدند. محمد عوض الحدی الیافعی، فرمانده گردان پنجم لشکر یکم وابسته به امارات، در میان کشته شدگان بود. به این ترتیب، زمینه برای پاکسازی دیگر مناطق ساحل غربی از حضور نیروهای متجاوز فراهم شده است. نیروهای مشترک در مثلث العدین در شهرستان حیس هم عملیات ویژه ای انجام دادند که بر اثر آن شماری از مزدوران کشته یا زخمی شدند. نیروهای یمنی در استان جوف نیز حمله مزدوران را در منطقه ای در شهرستان خب و الشعف خنثی و برخی مواضع راهبردی را در منطقه المهاشمه پاکسازی کردند. توپخانه ارتش و کمیته های مردمی در استان تعز، مواضع مزدوران را در جبهه الصَلو هدف قرار دادند که بر اثر آن بسیاری از مزدوران از جمله برخی فرماندهان عالیرتبه کشته یا زخمی شدند. برخی منابع اعلام کردند آمبولانس ها به این مناطق عازم شدند.

نیروهای یمنی همچنین به نیروهای سعودی در جیزان، نجران و عسیر در عمق عربستان حمله کردند. نیروهای یمنی با موشک های کاتیوشا و توپ به برخی مواضع نیروهای سعودی در جیزان و گذرگاه عَلَب در عسیر حمله کردند. ستاد تبلیغات جنگ نیز تصاویری از حمله به نیروهای متجاوز در نجران پخش کرد. شماری از نظامیان سعودی در حمله به پایگاه السُدَیس و به شماری از مراکز نظامی در منطقه کشته شدند. برخی منابع نظامی هم کشته شدن هشت نفر از نیروهای وابسته به منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) را در دو پایگاه الطوّال و الرمضه در نجران در جنوب عربستان تایید کردند.