به گزارش پارس نیوز، 

«هرجا ترامپ هست، خبر آنجاست». این جمله شاید اغراق آمیز به نظر برسد، دونالد ترامپ نشان داده که تبحر ویژه ای برای جلب توجه رسانه ها دارد و اما اینبار انتشار یک عکس در حاشیه نشست جی هفت همه نگاه ها را به سمت مرکل برُد.

کارشناسان بر این باورند در این مجادله مرکل تلاش می کند رئیس جمهور آمریکا را برای امضای بیانیه و تجدید نظر در تعرفه های اقتصادی متقاعد کند. اقدامی که البته به نظر بی فایده می آید چرا که رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا، امضا و حمایتش از بیانیه نشست سران «جی هفت» را پس گرفته است!

گرچه یک عکس تنها یک فریم از کل ماجراست و به تنهایی نمی تواند گویای تمام حقیقت باشد اما آنالیز همین یک فریم هم حاوی نکات جالبی است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان کف دست هایش را روی میز گذاشته، سرش را به جلو خم کرده و دهان بسته اش از او چهره ای مقتدرانه ساخته است. عکس نشان می دهد که او منتظر یک پاسخ از ترامپ پس از انتقال یک مفهوم نه چندان دوستانه است. در چهره مرکل نوعی کلافگی هم دیده می شود.

در سمت راست تصویر جان بولتون مشاور تندرو ترامپ انگار می کوشد در نقش یک توجیه گر یا واسطه عمل کند و در حال حرف زدن است اما مرکل به او نگاه نمی کند و منتظر سخنی از جانب ترامپ است.

در این عکس هیچکس جز مرکل به دونالد ترامپ نگاه نمی کند. برخی کارشناسان از اصطلاح naughty seat برای سبک نشستن ترامپ در این عکس استفاده کرده اند. دست به سینه به سبک بچه هایی که در عین حالی که تنبیه و سرزنش می شوند نوعی خونسردی، بی تفاوتی و غرور هم در رفتارشان دیده می شود. تصویری که به نظر ترامپ اتفاقاً دوست دارد از او در دنیا دیده شود.

گرچه دست به سینه نشستن در زبان بدل عموماٌ به معنی گارد بسته و تدافعی و گاهی تسلیم و بی پاسخی قلمداد می شود اما در این عکس شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم دست به سینه ایستاده و با درماندگی به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نگاه می کند و نمی توان هر دست به سینه ای را ایستادن یا نشستن را در زبان بدن به یک شکل معنی کرد.

برخی کاربران از این عکس به عنوان اعلان جنگ اروپا علیه آمریکا یاد کرده اند. تعبیری که شاید عجولانه باشد. اما مجموع این اتفاقات نشان می دهد که شکاف میان اروپا و آمریکا در حال تبدیل شدن به یک گسل عمیق است. ترامپ اما از نقش جدیدش لذت می برد و از اینکه در حال احیای آمریکای مقتدری است که یک تنه می خواهد مقابل دنیا و حتی هم پیمانانش بایستد سرمست است.