به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که رسانه‌های آمریکایی مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به تلاش برای بر هم زدن مذاکرات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون متهم کرده‌اند، وکیل جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که رهبر کره شمالی برای برگزاری نشست ۲۲ خرداد با ترامپ التماس کرده بود.

در تازه‌ترین اظهارنظرها درباره نشست کره شمالی و آمریکا، طبق گزارش وال استریت ژورنال، «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس در فلسطین اشغالی درباره لغو اولیه نشست ۲۲ خرداد دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی و سپس اعلام مجدد برگزاری آن ادعایی بزرگ مطرح کرد.

او که از نزدیکان ترامپ و همچنین از حامیان شناخته شده گروهک تروریستی «منافقین» در آمریکا است، درباره دلیل موافقت رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری این نشست ادعایی جنجالی مطرح کرد.

جولیانی مدعی شد که بعد از لغو نشست سران آمریکا و کره شمالی توسط ترامپ، «کیم جونگ به زانو افتاد و برای (برگزاری این نشست و دیدار) التماس کرد».

شهردار اسبق نیویورک دلیل لغو اولیه این دیدار را «اهانت‌های کره شمالی به معاون رئیس‌جمهور و مشاور امنیت ملی» و اظهارات آنها درباره «حمله اتمی به آمریکا» خواند.

وی سپس بلافاصله به موضوع مذاکرات سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که «این چیزی است که باید در قبال مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی اتفاق بیفتد».

وکیل ترامپ در این نشست با حضور صهیونیست‌ها مدعی شد که «آنها (فلسطینی‌ها) هم باید خواهان صلح بشوند. باید روی آنها فشار بیاوریم».

اظهارنظر ادعایی جولیانی در حالی مطرح شده که پیش از این مقام‌های دولت آمریکا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به تلاش برای بر هم زدن مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی متهم کردند.

«سی.ان.ان» گزارش داده بود که مقام‌های وزارت خارجه معتقدند اظهارات جان بولتون درباره «مدل لیبی» عمدا و با هدف از دور خارج کردن مذاکرات مطرح شده است