به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" با انتشار یک گزارش از نقشه آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان سوریه پرده برداشت و نوشت: این نقشه "نقشه تقویت به‌رسمیت شناختن بلندی های جولان از سوی آمریکا" نام دارد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این نقشه هفته گذشته به کارمندان اسرائیلی و آمریکایی در واشنگتن اطلاع داده شد و شامل " توافق تجاری بین اسرائیل و آمریکا در جولان و مکتوب کردن " به رسمیت شناختن تغییرات عملی" است.

مکتوب کردن این نقشه شبیه همان نوشته ای است که جرج بوش در مورد کرانه باختری تقدیم آریل شارون نخست وزیر پیشین اسرائیل کرد.

تلاش کنگره آمریکا برای تسلط یافتن اسرائیل بر جولان

این نقشه بخشی از تلاش گسترده اعضای کنگره آمریکا و پیش از همه سناتور تد کروز بوده و هدف از آن تسلط یافتن اسرائیل بر جولان با حمایت آمریکا است و همزمان با آن رون دی سنتیس عضو مجلس نمایندگان آمریکا در تکاپوی مشابه است.

نقشه مزبور 6 بند به شرح زیر دارد:

-اختصاص بودجه‌ای برای طرح های مشترک اسرائیلی – آمریکایی در جولان.

-توسعه توافقنامه‌های واشنگتن و تل آویو از جمله توافق تجارت آزاد که جولان را نیز شامل شود.

-عرضه تولیدات جولان با برچسب ساخت اسرائیل.

-ارائه سندی از کنگره مبنی بر اینکه سوریه به جولان باز نخواهد گشت.

- اعزام هیئت هایی از کنگره آمریکا به جولان.

-تدوین اسنادی از کنگره مبنی بر به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان.

فلسطین الیوم ادامه داد: هر چند جزئیات به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان مشخص نشده است، اما کنگره بر اساس یکی از پیشنهادت دریافتی اعلام خواهد کرد که در  سایه تغییرات موجود از جمله نفوذ ایران در سوریه و لبنان، انتظار اینکه اسرائیل از بلندی‌های جولان عقب‌نشینی کند، واقعی نخواهد بود.

این نقشه به دو نماینده رسمی اسرائیلی عرضه شده است  و تل آویو هنوز در ین مرحله توضیحی در مورد آن نداده است

این در حالی است که در ماه‌های اخیر، تلاش برای اینکه آمریکا حضور اسرائیل در بلندی‌های جولان را به‌رسمیت بشناسد، به‌طور پنهانی انجام گرفته و با پیشرفت همراه بود.