به گزارش پارس نیوز، 

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به نشست علما در خیمه لویه جرگه در پایتخت افغانستان اظهار داشت که عالمان دینی مسئولیت بزرگی در جامعه اسلامی دارند و باید کشتی امت اسلامی را از اوضاع ناگوار و دشوار نجات دهند.

وی افزود: اما نشست تعدادی از علما در کابل به سفارش آمریکا برگزار شد زیر دشمنان اسلام برای تحقق اهداف خود همواره سعی می‌کنند تا از عالمان دین استفاده کنند.

این در حالی است که علما باید در کنار ملت مسلمان افغانستان برای ناکام شدن دسیسه‌های اشغالگران ایستادگی کنند.

مجاهد خاطرنشان کرد که علمای بزرگ افغانستان در زمان تهاجم شوروی به افغانستان برای نجات این سرزمین قربانی‌های زیادی دادند و اکنون نیز جهاد در برابر آمریکا نیز به فتوای شرعی صدها تن از عالمان دین صادر شده است.

بر اساس این بیانیه، آمریکا پس از هفده سال از پیروزی در افغانستان ناامید شده است به همین دلیل با ایجاد دسیسه بدنبال خاموش کردن صدای آزادی خواهی مردم این کشور است.

همانطور که ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو هفته گذشته تاکید کرد که واشنگتن برای فشار آوردن به طالبان راههای مختلفی را در نظر گرفته است.

بنابراین آمریکا با استفاده از تعدادی از علما در افغانستان نشست‌های فرمایشی برگزار می‌کند تا علیه طالبان فتوا صادر کنند. پس از نشست فرمایشی اندونزی اکنون برای نشست نمایشی دیگری از علما در کابل تلاش می‌کند.

امارت اسلامی این گونه نشست‌ها در راستای روند اسلام ستیزانه آمریکا می‌داند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد که هیچکسی توانایی ابطال حق را ندارد و جهاد این گروه نیز حق است و تبلیغات آمریکا نیز اثری نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که جهاد کنونی جهاد دفاعی علیه کفار محارب است و جهاد در برابر افرادی از مسلمان‌ها که در صف آمریکا قرار دارند نیز از روی نص شرعی انجام می‌شود.

مجاهد تاکید کرد که پیام ما به عالمان دین است که نامشروع دانستن جهاد برحق عاقبت دنیوی و اخروی خوبی ندارد و باید از گذشته عبرت گرفت.

عالمانی که در کابل گردهم آمدند باید به خود رحم کنند، آمریکا بزرگترین طاغوت این زمان است و رفاقت با فرعون این زمان گناه بزرگی محسوب می‌شود.