به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه «الرای» کویت نوشت که «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر به همتای کویتی خود «شیخ صباح الاحمد جابر الصباح» موافقت خود را با برگزاری نشستی برای حل و فصل بحران خلیج‌فارس اعلام کرد.

این روزنامه به نقل از منابعی، که آنها را «منابع دیپلماتیک در خلیج‌فارس» خوانده، فاش کرد پیامی، که امیر قطر جمعه گذشته به شیخ الصباح داده، حاوی این است که «با حضور در هر نشستی، که برای برطرف کردن اختلافات در میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و ایجاد راهکارهایی برای حل بحران میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده، که افزون بر یک‌سال از عمر آن می‌گذرد، موافقت می‌شود».

منابع آگاه به پرونده بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس خاطرنشان کردند که طرف قطری امیدوار است که «صراحت، شفافیت، عدم دیکته کردن‌ها و پیش‌شرط‌ها از عناصر اصلی نشست‌ها و دیدارها باشد»، همچنین ساز و کاری جدید برای حل و فصل بحران‌هایی، که در نشست اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس در کویت «جهت دستیابی به ساختاری برای اجتناب از اختلافات سیاسی بین رهبران و دولت‌ها» مطرح شد، ایجاد شود.

همچنین پیشتر خبرگزاری رسمی کویت( کونا) گزارش داد که امیر کویت پیام امیر قطر را از ـمحمد بن عبدالرجمن آل‌ثانی» وزیر خارجه این کشور تحویل گرفت. آل‌ثانی اخیرا در سفری اعلام‌نشده وارد کویت شد.

طبق این گزارش، امیر قطر در این پیام، «بر روابط دوستانه بین دو کشور و دو ملت دوست و راه‌های تقویت مناسبات، و نیز مسائل مورد اهتمام طرفین و آخرین تحولات اوضاع در منطقه» اشاره کرده بود.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی از پنجم ژوئیه 2017 روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر، به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند. اتهامی که دوحه آن را تکذیب می‌کند.