به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ها و دیگر رسانه های شنیداری یونان نوشتند: با نگاهی به عملکرد ، تناقض گویی ها و تصمیم گیری های عجیب و غریبی ترامپ در حوزه سیاست خارجی ، اقتصادی و نظامی می توان گفت که او با همه کشور ها و حتی همپیمانان خود ،سر جنگ دارد. 

روزنامه ها و رسانه های خبری یونان روز گذشته گزارش هایی را درباره تصمیمات ترامپ در اعمال تعرفه بر تولیدات و صادرات آلومنیوم و فولاد و جنگ تجاری با اروپا و کانادا یعنی کشورهایی که همپیمانان سنتی آمریکا هستند، منتشر کردند.

رسانه های یونانی زبان ' ماتی مرینی'، ' تانیا' سامانه خبری ' این' و سامانه خبری' پرونیوز ، شبکه تلویزیون دولتی ( ارت 1)، شبکه های خصوصی' مگا'، اسکای نیوز طی چند روز گذشته اخبار واکنش های مقامات اروپایی بخصوص ' انگلا مرکل' صدر اعظم آلمان،' ترزا می ' نخست وزیر انگلیس، ' امانوئل مکرون' رییس جمهوری فرانسه،' روسای کمیسیون های مختلف اتحادیه اروپا را نسبت به برقراری تعرفه بر فولاد و الومینیوم تصمیم از سوی آمریکا را منتشر و اعلام کردند که این اولین باری است که همپیمانان سنتی بلوک غرب چنین آشکارا با هم درگیری می شوند.

بر اساس گزارش روز یکشنبه رسانه های خبری یونان ، اتحادیه اروپا و کانادا بلافاصله به این تصمیم دولت ترامپ پاسخ دادند و تعرفه هایی را علیه صادارت کالای آمریکا تعیین کردند.

روزنامه های یونانی زبان ' کاتی میرینی'، ' پرونیزو' و سامانه خبری' این ' روز یکشنبه نوشتند: ترامپ در توییت خود نوشته است که تراز بازرگانی این کشور سالانه 800 میلیارد دلار کسری دارد و کشورهای دیگر سالهاست که اموال آمریکا را می دزدند و ما دیگر اجازه این کار را نخواهیم داد. 

ترامپ در توییت خود نیز نوشته است: ما موظف و مصمم هستیم که جنگ تجاری و اقتصادی را ببریم زیرا درغیر این صورت با مشکلات فراوانی در آینده روبرو خواهیم بود.

** در رابطه با جمهوری اسلامی ایران

ترامپ از همان ابتدای انتخابش موضع خصمانه ای در قبال ایران اتخاذ و تلاش کرد که کشورهای اروپایی و شماری از کشورهای منطقه ای وابسته به سیاست های آمریکا را برای فشار به ملت ایران در محور خود جمع و همراه کند.

حضور نو محافظه کاران همچون وزیر وزیر خارجه و وزیر دفاع و نماینده این کشور در شورای امنیت سازمان ملل و فشارهای لابی صهیونیست ها ، ترامپ را بسوی تشدید مواضع علیه جمهوری اسلامی ایران سوق داده است.

خروج آمریکا از توافق بین الملللی هسته ای با ایران که یک سند بین المللی و مصوب و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد است، ترامپ را با چالش های جدید و افزایش بی اعتمادی در سطح بین المللی مواجه کرد زیرا اول این که سند برجام را وزیر امورخارجه و دولت قبلی این کشور امضا کردند و این امر خود تعهدی برای این کشور محسوب می شود.

دوم این که سند برجام به امضا و تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است و خروج آمریکا از این توافق توهین به این شورا و نقض تعهدات بین المللی است که این خود بخوبی ثابت می کند که امریکا به تعهدات بین المللی پایبند نیست و در سطح جهانی، آمریکا به کشوری غیر قابل اعتماد مبدل شده است.

اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای امضای کننده این توافقنامه بین المللی همچون روسیه و چین، آلمان، انگلیس و فرانسه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ بارها حمایت خود از اجرای کامل برجام را اعلام داشته اند و بر پایبندی به مفاد این توافقنامه مورد تاکید قرار داده اند.

' فدریکا موگرنی ' رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا بارها بر پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال اجرای مفاد برجام تاکید کرده و گفته است : سازمان بین المللی انرژی اتمی که تنها و مهم ترین مرجع جهان در حوزه انرژی هسته ای است ، مکررً پایبندی ایران به مفاد برجام را مورد تاکید قرداده است.

وی ضمن انتقاد شدید از تصمیم ترامپ در مورد خروج یکجانبه آمریکا از توافقنامه هسته ای 1+5 یعنی شش کشور قدرتمند جهان و از جمله آمریکا، پایبندی اتحادیه اروپا را به توافقنامه بین المللی بارها مورد تاکید قرارداده است. 

ترامپ در اولین ماه هایی که قدرت را بدست گرفت علیه کره شمالی موضعگیر ی شدیدی اتخاذ کرده بود و تحریم ها را علیه این کشور افزایش داد و وضعیت در شبه جزیره کره بشدت ملتهب شد و این مواضع نگرانی کشورهای مختلف ا برانگیخت و اکثر محافل رسانه ای و سیاسی از بروز احتمالی جنگ در این شبه جزیره خبر دادند. 

پافشاری و کوتا ه نیامدن کره شمالی از مواضع خود و ادامه انجام آزمایشات هسته ای از یک سو و ایستادگی و مخالفت روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا و تعداد زیادی از کشورهای جهان باعث شد که آمریکا از مواضع خود کوتاه بیایید.

هشدارهای مستمر رسیه و چین در باره خطرات بروز جنگ بین کره شمال و آمریکا و هشدارهای مکرر شورای امنیت سازمان ملل باعث شد که رییس جمهوری آمریکا آشکار از مواضع قبلی و خصمانه خود در قبال کره شمالی کوتاه آمد و از رهبر پیونگ یانگ بخواهد که برای حل اختلافات با هم دیدار و گفت گو کنند.

پس از رایزنی های مستمر و مکرر قرار شده است که رهبران دو کشور در سنگاپور با هم دیدار داشته باشند و در مورد نحوه حل و فصل اختلافات مذاکره کنند.

کره شمالی برای نشان دادن حسن نیت چندی پیش محل آزمایش هسته ای خود را منفجر کرد، اما با نزدیک شدن زمان دیدار رهبران دو کشور، ترامپ با ادعای این که اظهارات رهبر کره شمالی در باره آمریکا خصمانه بوده است، از طریق توییت این دیدار را منتفی اعلام کرد.

رییس جمهوری آمریکا کمتر از 24 ساعت از اعلام تصمیم خود مبنی بر لغو دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور، دست به دامن دیگر کشورها و بخصوص رهبر کره جنوبی شد تا رهبرکره شمالی را برای دیدار مجاب و تشویق نماید بدین ترتیب قرار شد که رهبران دو کشور در 22 خرداد دیدار داشته باشند.

تصمیمات گوناگون ،نشانگر شخصیت ناپایدار و غیر قابل پیش بینی ترامپ است بنابراین دنیا دیگر نمی تواند به آمریکا با داشتن چنین رییس جمهوری اعتماد کند.

سیاست مداخله جویانه آمریکا در دیگر کشورهای جهان و همچنین نایده گرفتن تعهدان بین المللی در قبال تعهدات بین المللی همچون تجارت جهانی، تغییرات آب و هوایی ،باعث شد آمریکا بسوی یک انزوای جهانی سوق دهد و ترامپ حتی همپیمانان سنتی امریکا را در مقابل خود قرار داده است.