به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا'، دو کشور همچنین تصمیم گرفتند به صورت مشترک عملیات امداد و نجات دریایی و همچنین مقابله با حوادث نشت نفت در دریاها و سایر آلودگی های دریایی را انجام دهند.
این تصمیم گیری ها در طول دیدار راجندرا سینگ فرمانده گارد ساحلی هند و زکی الرحمن رئیس سازمان امنیت دریایی پاکستان گرفته شد.
چنین دیداری میان سازمان های امنیت دریایی هند و پاکستان، سال گذشته به دلیل انجام عملیات محدود نظامی هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در منطقه مورد اختلاف کشمیر در سال 2016 و همچنین صدور حکم اعدام کلبوشان یاداو، شهروند هندی متهم به جاسوسی در پاکستان در ماه آوریل 2017، برگزار نشده بود.
یک مقام ارشد هندی گفت: دو طرف اکنون به طور دائم با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و اطلاعات در خصوص نقض مرز های دریایی را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. دو کشور همچنین سعی خواهند کرد روند بازداشت ماهیگیران را کاهش دهند.
پیش از این دولت هند خطاب به دادگاه عالی این کشور اعلام کرد 307 شهروندان پاکستانی در زندان های این کشور حضور دارند که از این تعداد 56 نفر از جمله ماهیگیران با وجود پایان دوره محکومیت خود قادر به بازگشت به پاکستان نیستند زیرا اسلام آباد حاضر به پذیرفتن آنها به عنوان شهروندان پاکستانی نیست.
ماهیگیران هندی و پاکستانی به طور دائم به دلیل ورود غیر قانونی به آب های دو کشور توسط گارد ساحلی و یا سایر سازمان های امنیت دریایی دو طرف دستگیر شده و گاه مجبور به گذراندن دوره های طولانی مدت زندان در هند و پاکستان می شوند.
آساق**267**1424 **1663**