به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: پس از 8 سال کاهش بودجه و به تبع آن کاهش میزان رفاه و گسترش فقر، شباهت انگلیس به بقیه کشورهای اروپایی کاهش یافته و اوضاع آن بیشتر به آمریکا شباهت پیدا کرده است.

در هشت سال گذشته لندن حمایت از دولت های محلی را به شدت کاهش داده و بودجه برخی مناطق به نصف رسیده است. به عنوان مثال بودجه ای که لیورپول از دولت ملی دریافت می کند حدود دو سوم کاهش داشته است. کاهش بودجه در انگلیس از سال 2010 آغاز شد، زمانی که دولت تحت کنترل محافظه کاران تغییر چشمگیری در شیوه های زندگی در کشور ایجاد کرد. موجی از اقدامات ریاضتی در سراسر کشور اجرا شد.

اکنون برنامه های رفاهی دولت به شدت کاهش یافته و تسهیلات عمومی حذف شده و این مسئله باعث افزایش فشارها بر بخش هایی شده است که خدمات عمومی ارائه می دهند مانند پلیس و آتش نشانی که همچنان با کاهش بودجه دست به گریبانند.

بَری کوشنر، عضو شورای شهر لیورپول از حزب کارگر، دولت را به ایجاد فقر در کشور متهم کرد و گفت اقدامات ریاضتی هیچ کمکی به اوضاع اقتصادی نکرده و تنها موجب شده است اقشار آسیب پذیر به حال خود رها شوند.

سران حزب محافظه کار نیز می گویند اقدامات ریاضتی تنها براساس محاسبات طراحی شده اند. به عنوان مثال دَنیل فینکلشتاین، عضو مجلس اعیان و مقاله نویس تایمز لندن گفت: مبنای این اقدامات، ایدئولوژی دو دو تا می شود چهار بود. مبنای این اقدامات تمایل به کاهش هزینه های خدمات عمومی نبود بلکه از این واقعیت نشات می گرفت که کشور با مشکل شدید کسری بودجه مواجه است و میزان بدهی ها هم همچنان در حال افزایش است.

نویسنده در بخش دیگری از این گزارش با بیان این که اقدامات ریاضتی در انگلیس همانند یونان نبود، افزود: با وجود آنکه روند اجرای این اقدامات در انگلیس آهسته بود اما خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است.

به عنوان مثال براساس تحلیلی که اخیرا ارائه شده، از سال 2010 تاکنون هزینه های نیروهای پلیس 17 درصد کاهش داشته و این در حالی است که تعداد پرسنل آن 14 درصد کاهش یافته است. هزینه های نگهداری راه ها بیش از یک پنجم و حمایت از کتابخانه ها هم حدود یک سوم کاهش یافته است. دستگاه قضایی ملی حدود یک سوم کارکنان خود را تعدیل کرده و هزینه های زندان ها بیش از یک پنجم کاهش یافته و این در حالی است که حمله های خشونت آمیز به نگهبانان زندان ها تقریبا دو برابر شده است.