به گزارش پارس نیوز، 

رئیس جمهور روسیه به لغو دیدار برنامه ریزی شده سران آمریکا و کره شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش  بی بی سی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص لغو دیدار میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اظهار تاسف کرد و گفت: روی این دیدار "حساب ویژه‌ای باز کرده" بود.

پوتین همچنین گفت: روسیه به دیدار لغو شده میان ترامپ و کیم به عنوان یک گام ارزشمند برای آغاز عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای امید بسته بود.

رئیس جمهور روسیه که در سن پترزبورگ میزبان امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود بود همچنین تاکید کرد کره‌شمالی به همه وعده‌هایی که پیش از دیدار رهبر این کشور با دونالد ترامپ داده بود عمل کرده است.

اشاره پوتین به آزادی سه آمریکایی زندانی در کره شمالی در هفته‌های قبل و همچنین نابودی سایت آزمایش‌های هسته‌ای «پونگیه‌ری» است که دیروز پنجشنبه انجام شده است.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدار سران دو کشور که قرار بود ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) اتفاق بیفتد را اعلام کرد.

در نامه ترامپ خطاب به کیم جونگ اون آمده است: با توجه به خشم و خصومت شدید منعکس شده در اظهارات اخیر شما، من احساس می‌کنم که، در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.