به گزارش پارس نیوز، 

دانشجویان دانشگاه هیوستن آمریکا با انتقاد شدید از سیاست‌های نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل، در حمایت از رژیم صهیونیستی، به او اجازه سخنرانی ندادند. 

هیلی که برای سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه هیوستن رفته بود، با اعتراضات و شعار‌های حاضران در این مراسم روبرو شد.

دانشجویان با شعار‌های خود سخنرانی هیلی را قطع و او را به علت حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی، جنایتکار توصیف کردند. هیلی به علت سرو صدای گسترده در سالن این مراسم، نمی‌توانست به سخنرانی خود ادامه دهد و سکوت کرده بود.

نیرو‌های امنیتی نتوانستند حاضران در سالن را آرام کنند و در نهایت بیشتر شرکت‌کنندگان در این مراسم، سالن را ترک کردند.

یکی از حاضران در برابر نیکی هیلی گفت: «برو و برای بن سلمان و بن زاید سخنرانی کن. آن‌ها برای سخنان تو ارزش قائل هستند، اما از نظر ما سخنان تو بی‌ارزش است. تو به علت حمایت از جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینی‌ها باید به اتهام جنایت جنگی زندانی شوی.»

معترضان که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، فریاد می‌زدند: «دستان تو به خون آغشته است.»

یکی از معترضان گفت: «تو از قتل عام یک ملت حمایت می‌کنی. تو شریک تروریست‌ها و اشغالگران هستی.»

جمعیت دانشجویان حمایت از اجرای عدالت در فلسطین در دانشگاه هیوستن با صدور بیانیه‌ای از سیاست‌های کینه‌توزانه و نژادپرستانه نیکی هیلی علیه فلسطینی‌ها و نادیده گرفتن ظلم‌ها در حق آن‌ها انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: نیکی هیلی از همه توان خود برای جلوگیری از تحقیقات کمیته حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه استفاده کرد و سابقه طولانی در ساکت کردن صدا‌های اعتراض به اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها دارد. نیکی هیلی نماد نژادپرستی ریشه‌دار در موضع آمریکا علیه فلسطینی هاست. رفتار‌ها و سخنان نیکی هیلی نشان می‌دهد که او همدست در نسل‌کشی ملتی است که برای آزادی خود مبارزه می‌کند.

دانشجویان دانشگاه هیوستن حضور نیکی هیلی را در این دانشگاه محکوم کردند.