به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از المیادین، جنبش حماس معتقد است تظاهرات فلسطینیان نشان می‌دهد که عملیات رژیم صهیونیستی برای محو هویت فلسطین و ممانعت از آگاهی نسل‌ها ناکام مانده است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، همه طرح‌ها و برنامه‌های یهودی‌سازی و نابودی مساله فلسطین با شکست مواجه خواهد شد و همبستگی فلسطین، پایبندی به حقوق و مقابله با اشغال‌گر به یک واقعیتی بدل شده که کاملا در میان همه فلسطینیان وجود دارد.

این جنبش همچنین بر ضرورت ادامه راهپیمایی‌ها در سراسر فلسطین با هدف ناکام گذاشتن همه طرح‌های نابودی مساله فلسطین تاکید کرد.

حماس این موضع‌گیری خود را پس از آن اعلام کرد که نیروهای اشغال‌گر به تظاهرکنندگان در شهر حیفا یورش بردند که برای حمایت از غزه و قدس اشغالی دست به این اقدام زده و تبانی علنی کشورهای عربی با رژیم اشغال‌گر را محکوم کردند.

با وجود محاصره و تهدید، روز شنبه شهر حیفا در حمایت از فلسطین دست به تظاهرات زد.

سایت‌های خبری فلسطین گزارش دادند، پس از گذشت یک شب از بازداشت‌ها و درگیری‌ها میان پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان فلسطینی به مناسبت سالگرد روز نکبة، قتل عام غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی فضای هشدار در قدس حاکم شده است.

پس از گذشت یک شب از تجاوزها و درگیری‌ها میان پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان از صبح امروز (یکشنبه) حیفا جوی از هشدار بر این شهر سایه انداخته است.

در این درگیری‌ها 19 فلسطینی بازداشت و و دو تن از نمایندگان "لیست مشترک" مورد حمله قرار گرفتند.