به گزارش پارس نیوز، 

«دینا روراباکر»، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان، جولیان آسانژ، مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس، را ستود و او را «مردی بسیار محترم» توصیف کرد.

این عضو کنگره اوت سال گذشته میلادی (2018 میلادی) در سفارت اکوادور در شهر لندن، پایتخت انگلیس، با آسانژ دیدار و با وی درباره هک شدن رایانه های ستاد انتخاباتی کمیته ملی حزب دموکرات در جریان رقابت های ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، گفتگو کرد. دینا روراباکر می گوید آسانژ به وی گفته این حمله سایبری اقدامی از سوی خود آمریکایی ها بوده و دولت روسیه در این باره نقشی نداشته است. این عضو جمهوری خواه کنگره همچنین مدعی شد مؤسس ویکی‌لیکس به وی گفته مدارکی در اختیار دارد که ثابت می کند این اقدام کار دولت روسیه نبوده و در صورتی که بتواند بدون احتمال بازداشت شدن سفارت اکوادور را ترک کند، این اسناد را ارائه خواهد کرد.

در ادامه گزارش هیل آمده است مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند جولیان آسانژ از طرف دولت روسیه به انتشار رایانامه های هک شده حزب دموکرات اقدام کرده است. روراباکر در گذشته نیز اظهارنظرهایی در حمایت از روسیه داشته است. او نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و کمیته اطلاعاتی مجلس سنای این کشور، قصد داشتند درباره دیدار و گفتگویش با آسانژ با او مصاحبه کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، سال گذشته میلادی فاش کرد که این نماینده جمهوری خواه کنگره با یک مقام ارشد روس به نام الکساندر تورشین نیز دیدار کرده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تورشین پیش تر در سال 2016 میلادی، تلاش کرده بود دیدار محرمانه ای را میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (که در آن زمان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود) و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ترتیب دهد.