به گزارش پارس نیوز، 

«دیمیتری فئوکتیستوف» معاون مدیر بخش چالش ها و تهدیدهای جدید در وزارت خارجه روسیه اظهار کرد تلاش‌های آمریکا برای معرفی کردن ایران به عنوان یک تهدید جهانی عمده بی فایده است.

وی همچنین اظهار کرد بیشتر اعضای جامعه جهانی با این امر موافق نیستند.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی سخیف ادعا کرده بود هیچ یک از کشورهای اروپایی و آمریکا نمی توانند اقدامات مخرب ایران (!) را تحمل کنند.

روز گذشته یک هیئت روسی تحت هدایت دیمیتری فئوکتیستوف نشستی را با همتایان آمریکایی خود در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل برگزار کردند. به گفته فئوکتیستوف، دیپلمات های روسی از همتایان آمریکایی خود پرسیدند آیا ادعاهای اخیر آمریکا علیه ایران به این معنا است که واشنگتن رویه خود در منطقه را از جنگ علیه داعش و القاعده به سمت و سوی دیگری تغییر داده است یا خیر. با این حال، طرف آمریکایی ادعا کرد مبارزه با داعش و القاعده همچنان از اولویت های واشنگتن است.

این مقام روس پس از پایان این نشست اظهار کرد تلاش های آمریکا برای تحمیل اولویت هایش در آنچه مبارزه با تروریسم می خواند به دیگر کشورها به شیوه ای که دولت ترامپ می خواهد، موفقیت آمیز نخواهد بود؛ زیرا بیشتر اعضای جامعه جهانی با آن مخالف هستند.