به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه چین اعلام کرد که نشست مشورتی بین مقامات هندی، روسی و چینی در مسکو در سطح معاونان وزرا برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار شده است.

در این نشست «کونگ شوان یو» معاون وزیر خارجه چین، «الکساندر وندیکتوف» دستیار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «راجندرکنا» معاون مشاور امنیت ملی هند درباره افزایش همکاری در افغانستان رایزنی کردند.

این در حالی است که افزایش ناامنی‌ها و مواضع آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش نگرانی روسیه، چین و سایر کشورهای منطقه را برانگیخته است.

مقامات هندی، چینی و روسی به لزوم همکاری با افغانستان در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای برای حل بحران این کشور نیز تاکید کردند.

روز گذشته نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی دیدار کرد. برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که رهبران دو کشور در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این نیز «پانکاج ساران» نماینده ویژه هند در امور روسیه گفته بود که دهلی‌نو و مسکو اهداف مشترکی را در افغانستان دنبال می‌کنند.

با این حال، استراتژی آمریکا در افغانستان با شکست روبرو شده است و کشورهای منطقه به دنبال نقش آفرینی در حل بحران افغانستان هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که همکاری روسیه، چین و هند در افغانستان می‌تواند ابتکار عمل در افغانستان را از دست آمریکا گرفته و به چندین دهه جنگ و ناامنی در این کشور پایان دهد.