به گزارش پارس نیوز، 

رسانه‌های صهیونیستی، روز یکشنبه از وجود توافق اولیه بین رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و مصر، که با نظارت آمریکا حاصل شده است، خبر داده‌اند.

سایت خبری «دبکا فایل» که مدعی ارتباط با مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است به‌ نقل از دو مقام ارشد واشنگتن و تل‌آویو گزارش داده طرح آمریکا برای «حل منازعه فلسطینیان و اسرائیل»، اواسط ماه آینده میلادی رسما اعلام خواهد شد؛ حتی اگر فلسطینیان دستور کار کلی اولیه آن را رد کنند ولی این طرح با تمامی بندهایش در ماه ژوئن ارائه خواهد شد.

به نوشته این سایت صهیونیستی، پنج مقام دولت آمریکا این موضوع را به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که پیش‌تر دستورالعمل‌ها به «جرد کوشنر» داماد ترامپ، و «جیسون گرینبلات» مشاور ترامپ در امور مذاکرات صادر شده بود تا طرح را برای اعلام آن در روز افتتاح سفارت در قدس اشغالی جمع‌بندی کنند ولی موانع مانع از انجام آن شد.

بر این اساس، دونالد ترامپ طرح خود را با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، «محمد بن‌زاید» ولیعهد امارات، «تمیم بن‌حمد» امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و همچنین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مورد رایزنی قرار داده است. دبکا سپس به‌ نقل از منابع ویژه خود، تصریح کرده که از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز برای مشارکت در این نشست‌ها و رایزنی‌ درباره طرح ترامپ دعوت به‌عمل آمده ولی وی این دعوت را به‌دلیل «رویارویی مرگبار» اسرائیل علیه جنبش حماس در نوار غزه، رد کرده است.

بر این اساس، خلاصه طرح موسوم به «معامله قرن» این است که رژیم صهیونیستی «کشور ملت یهود است و فلسطین، با حاکمیت محدود، کشور ملی فلسطینیان است.» 9 بند طرح مذکور، که انتظار می‌رود در ماه ژوئن رسما اعلام شود، به این ترتیب عنوان شده است: دولت فلسطین، با حاکمیت محدود، در نیمی از کرانه باختری و سرتاسر نوار غزه تشکیل خواهد شد. اسرائیل، مسئولیت امنیتی بخش اعظمی از کرانه باختری و گذرگاه‌های مرزی را به‌عهده خواهد داشت.

دره اردن تحت حاکمیت اسرائیل قرار خواهد گرفت و این رژیم مأموریت سیطره نظامی بر آن را به‌عهده خواهد گرفت. تمامی محله‌های عرب‌نشین در قدس شرقی، به‌جز «المدینهًْ‌القدیمه» که بخشی از قدس اسرائیل خواهد بود، به دولت فلسطین واگذار خواهد شد. شهر ابودیس در شرق قدس، پایتخت پیشنهادی برای دولت فلسطین خواهد بود. فلسطین و اردن در نظارت دینی بر مساجد «المدینهًْ‌القدیمه» مشارکت خواهند کرد. غزه به دولت جدید فلسطین ملحق خواهد شد مشروط بر این‌که حماس خلع سلاح شود. هیچ بندی مبنی بر «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی وجود ندارد ولی سازوکاری برای پرداخت غرامت و نظارت جامعه جهانی به آنها تدوین خواهد شد.

به‌رسمیت شناختن اسرائیل به‌عنوان یک کشور برای ملت یهودی و فلسطین با حاکمیت محدود به‌عنوان کشوری برای فلسطینیان. موضوع قابل توجه این است که در طرح مذکور درباره آوارگان فلسطینی و حق بازگشت سخنی به‌میان نیامده است!

به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان اشغالی!

سایت خبری صهیونیستی واللا هم اعلام کرده که یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را مبنی بر به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان اشغالی به عنوان اراضی اسرائیلی به کنگره داده است! ران دی‌سانتیس، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با پایگاه خبری صهیونیستی واللا اظهار داشته، بعد از بازگشتم به واشنگتن پیش‌نویس اعلام پروتکل دادن حاکمیت بلندی‌های جولان سوریه به اسرائیل را به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه دادم و گمان می‌کنم این طرح در کنگره با حمایت‌های زیادی همراه باشد.