به گزارش پارس نیوز، 

وکیل رئیس‌جمهور آمریکا گفت بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، تحقیقات درباره احتمال مداخله ترامپ در این پرونده را تا اول سپتامبر به پایان می‌رساند.

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، تا اول سپتامبر سال جاری میلادی به تحقیقات خود درباره این که آیا ترامپ مانع پیشبرد تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 شده است، پایان می دهد.

جولیانی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: مولر جدول زمانی خود را حدود دو هفته قبل و در جریان مذاکرات در خصوص اینکه آیا رئیس جمهور ترامپ مایل به مصاحبه با تیم تحقیقات است، منتشر کرد.

او روز گذشته به خبرنگار روزنامه واشنگتن پست گفت مولر اعلام کرده است اگر دونالد ترامپ برای مصاحبه با تیم او موافقت کند، پرونده تحقیقات درباره این که آیا رئیس جمهور مانع پیشبرد تحقیقات در خصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 شده است تا اول سپتامبر بسته می شود.

جولیانی پیش از این درباره نتیجه این تحقیقات بر انتخابات میان دوره ای کنگره  ابراز نگرانی کرده بود. او از مولر خواسته است تا هرچه زودتر به تحقیقات خود (پیش از انتخابات میان دوره ای) پایان دهد. وی خاطر نشان کرد تصمیم جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، برای بررسی پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، انتقاد دموکرات ها  را به دنبال داشت و بر رویه انتخابات اثر گذاشت.

وکیل رئیس جمهور آمریکا گفت: کسی نمی خواهد شاهد اتفاقاتی باشد که در انتخابات سال 2016 رخ داد.

ترامپ در نخستین ماه های ورود به کاخ سفید از جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی خواست تا به تحقیقات در خصوص ارتباط مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، با روسیه در جریان انتخابات پایان دهد. ولی کومی پس از اخراج، مولر را در جریان اقدامات ترامپ برای مسدود کردن روند تحقیقات قرار داد. در همین راستا، مولر تحقیقات در مورد مانع تراشی ترامپ را آغاز کرد. این در حالی است که ترامپ هنوز با تیم مولر مصاحبه نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته (سه شنبه) گزارش ها درباره تبانی میان اعضای ستاد انتخاباتی‌اش و روسیه در جریان رقابت های ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را جعلی خواند و مدعی شد تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، بر میزان محبوبیت او در میان مردم این کشور تأثیری نداشته است. وی همچنین افزود برای تحقیقات رابرت مولر تاکنون ده میلیون دلار هزینه شده است.