به گزارش پارس نیوز، 

نیروهای فرانسوی شش عراده توپ خودکار در اطراف روستای باغوز واقع در شرق رودخانه فرات در حومه جنوب شرقی دیر الزور مستقر کردند.

بنابر گزارش منابع محلی، نیروهای فرانسوی تاسیسات نظامی بیشتری در منطقه منبج و منطقه عین عیسی در استان حسکه و رقه مستقر کردند.

همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک طی ماه های اخیر شاهد افزایش نیروهای فرانسوی بودند که از خاک عراق وارد مناطق تحت کنترل این نیروها در شمال سوریه شدند.

آناتولی افزوده است: نیروهای فرانسوی در منطقه صرین و ارتفاعات مشتی النور واقع در جنوب شهر عین العرب (کوبانی) در حومه حلب و شهرک عین عیسی و روستای خراب العاشق در حومه شمالی رقه مستقر هستند.

در همین حال اوایل ماه جاری یک کاروان از نیروهای فرانسوی شامل 20 خودرو و حامل 60 تا 70 نیرو در اطراف شهر قامشلی واقع در استان حسکه توسط نیروهای ارتش سوریه متوقف شدند.

پیش تر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز اویل ماه جاری گفته بود: فرانسه طی دو هفته گذشته نیروهای جدیدی به سوریه اعزام کرده است.

وی افزود: فرانسوی ها نیروهای ویژه برای تقویت ماموریت ما در سوریه به خاک این کشور اعزام کردند.

در همین حال «فرانسوا لو کوآنتر» رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه گفته بود: نیروهای فرانسوی در کنار نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می مانند.

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اضافه کرد: فرانسه برای ریشه کنی آخرین کانون های تروریسم در منطقه با همه ابزارهای موجود، نیروی زمینی ، هوایی و یا نیروهای ویژه، در نوار مرزی میان سوریه و عراق اقدام می کند.

نخستین حملات هوایی فرانسه در چارچوب عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش در سال 2015 انجام شد.

بنابر اطلاعات رسمی 40 فروند جنگنده فرانسوی در پایگاه هایی در منطقه حضور دارند.

ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا از ماه اوت 2014 تا ماه مارس 2018 میلادی 29 هزار و 254 عملیات در خاک سوریه و عراق انجام داده است.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا پیش تر در بیانیه ای اعلام کرد که شمار قربانیان غیر نظامی در حملات این ائتلاف به سوریه و عراق به 883 تن رسیده است.

دولت سوریه همواره عملیات ائتلاف بین المللی در خاک این کشور را غیر قانونی اعلام کرده و بارها در نامه به سازمان ملل متحد خواستار توقف این حملات شده است.