به گزارش پارس نیوز، 

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: حضور آمریکا و فرانسه در سوریه فقط چتر حمایتی برای گروه‌های تروریستی و غیرقانونی است.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه باید بمانیم و سوریه‌ای جدید بسازیم و خروج از سوریه باعث تحکیم موقعیت ایران در این کشور خواهد شد، اظهار کرد: مگر سوریه میدان رقابت کشور‌های دیگر است؟ آنان یک ملت هستند و سرزمین دارند و اگر جمهوری اسلامی ایران در آنجا حضور دارد، به درخواست رسمی و قانونی دولت سوریه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: سوریه کشوری مستقل است و چگونه این قدرت‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که بدون مجوز و دعوت دولت حاکم بر آن کشور نیرو‌های نظامی خود را به آنجا ببرند و تعیین تکلیف کنند که چه کشورهایی آنجا باشند و نباشد؟

نقوی‌حسینی تصریح کرد: ماکرون به جای تعیین تکلیف برای کشورهای دیکر باید در ابتدا به این سوال پاسخ دهد که حضور فرانسه در سوریه تاکنون به نفع چه کسانی بوده است؟ 

وی با بیان اینکه تا آنجا که ما اطلاع داریم، حضور آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و متحدان غربی آنها در سوریه فقط چتر حمایتی برای گروه‌های تروریستی و غیرقانونی فراهم کرده است، گفت: حضور این کشور‌ها در سوریه هیچ امنیتی برای این کشور نیاورده است، در حالی‌ که محور مقابل غربی‌ها یعنی ایران، روسیه و ترکیه بودند که ریشه داعش در سوریه را خشکاندند.