به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از جیو تی وی، «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان خواستار حل مسئله کشمیر و فلسطین از طریق قوانین سازمان ملل شود.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم کشمیر و فلسطین وضعیتی مشابه دارند و سازمان‌های مسئول در جهان باید وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهند.

جنجوعه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیان کرد: این اقدام کاخ سفید زیرپاگذشتن قوانین سازمان ملل است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه پاکستان افزود: در حاضر اتحاد مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام است و اگر مسلمانان دست به دست هم دهند بسیاری از مشکلاتشان حل خواهد شد.

عضو ارشد حزب نواز گفت: ما از طریق سازمان ملل تلاش‌های خود را برای بهبود وضعیت مردم فلسطین و کشمیر ادامه خواهیم داد و امیدواریم که مشکلات آنان حل شود.

سخنان وی در حالی بیان می‌شود که روز گذشته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به کشمیر اشغالی سفر کرد و به همین دلیل تدابیر امنیتی در این منطقه به اوج خود رسید.

هند سال‌ها است با اشغال بخش وسیعی از کشمیر دست به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم این منطقه زده و اجازه رسانه‌ای شدن اتفاقات کشمیر را نمی‌دهد.

پیش از این ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرده و خواستار اقدام جدی و فوری سازمان ملل شده بود .