به گزارش پارس نیوز، 

دادگاه عالی اروپا دولت انگلیس را به خاطر کوتاهی در رفع آلودگی هوا فرا خوانده و ممکن است میلیون ها پوند جریمه کند.

کمیسیون اروپایی پرونده مربوط به کوتاهی انگلیس، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا و رومانی را به دادگاه عالی این قاره ارجاع داده است. کمیسیون اروپایی در ماه ژانویه امسال آخرین اخطار را به این کشورها داده بود تا برای بهبود وضعیت هوا اقدام کنند.

به نوشته گاردین، هوای مسموم سالانه موجب مرگ زودرس صدها هزار نفر در اروپا می شود. گاردین به نقل از کمیسیون اروپایی نوشت میزان دی اکسید نیتروژن در هوای کشورهای اروپایی، که اغلب ناشی از سوخت گازوئیل است، بالاست و از سال 2010 میلادی در اغلب شهرهای انگلیس بیش از میزان مجاز بوده است.

دولت انگلیس در دادگاه های داخلی این کشور نیز نتوانسته است از عملکرد خود به خاطر کوتاهی در بهبود وضعیت هوا دفاع کند و تاکنون سه بار در دادگاه عالی انگلیس محکوم و متعهد شده است تا پایان سال جاری میلادی اقدامات لازم را صورت دهد.

گاردین نوشت بررسی های دولت انگلیس نشان می دهد تنها راه حل موثر در کوتاه مدت، مشخص کردن بخش هایی از شهرها به عنوان "منطقه هوای پاک" است که با محدودیت شدید یا ممنوع کردن ورود خودروها ایجاد می شود.

گاردین به نقل از کیث تیلور، نماینده حزب سبز انگلیس در پارلمان اروپایی، نوشت: سالانه حدود پنجاه هزار انگلیسی به علت آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند و دولت انگلیس اقدام عملی برای پاکسازی هوای این کشور صورت نمی دهد.