به گزارش پارس نیوز، 

چین روز پنجشنبه اعلام کرد نمی‌خواهد شاهد افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا باشد، ولی آماده هرگونه پیامدی است و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که مسئولان این دو کشور قرار است این هفته در واشنگتن گفتگو کنند.

اظهارات سخنگوی وزارت بازرگانی چین پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر به اظهار نظر درباره این مذاکرات پرداخت.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: پکن امیدوار است واشنگتن «اقدام عینی» برای حل و فصل مشکل شرکت فناوری «زد تی ای» چین اتخاذ کند.

 واشنگتن به بهانه نقض تحریم‌های این کشور، ممنوعیتی فلج کننده علیه این شرکت چینی برای خرید از فروشندگان آمریکایی اعمال کرده است.

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و لیو هه، معاون نخست وزیر چین روز‌های پنجشنبه و جمعه گفتگو‌ها را در واشنگتن با هدف جلوگیری از وقوع یک جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان رهبری می‌کنند.

گائو افزود: «ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا باشیم. البته ما آماده هرگونه احتمال هستیم».

دولت ترامپ تهدید کرده است تعرفه‌هایی تا ۱۵۰ میلیارد دلار بر واردات چین اعمال خواهد کرد تا پکن را در ارتباط با اقدامات تجاری اش که شرکت‌های آمریکایی را ملزم به انتقال فناوری در ازای دسترسی به بازار چین می‌کند، مجازات کند.

چین با هدف قرار دادن ۵۰ میلیارد دلار از محصولات آمریکایی، مقابله به مثل کرده است.

ممنوعیت هفت ساله علیه زد تی‌ ای که ماه گذشته دستورش صادر شد، باعث شد این شرکت اعلام کند فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند زیرا نمی‌تواند به قطعات مورد نیاز برای ساخت تلفن‌های هوشمند و تجهیزات ارتباطات دست یابد.