به گزارش پارس نیوز، 

محمود در مصاحبه با خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' گفت: انتظار می رود اتحادیه عرب در نشست خود به قتل عام ده ها فلسطینی در راهپیمایی بازگشت بپردازد و از رژیم صهیونیستی بخواهد دست از کشتار بردارد و همچنین مخالفتش را با انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلام کند.

قرار است نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره فلسطین و بیت المقدس، فردا (پنجشنبه) در قاهره برگزار شود. 

این دیپلمات سابق مصری افزود: نشست اتحادیه عرب آن گونه که در رسانه اعلام شده است به درخواست عربستان نبوده، بلکه بنا به خواست نماینده فلسطین در این اتحادیه بوده است.

محمود ادامه داد: اتحادیه عرب این توانایی را دارد که تحرکات جدی تری را در برابر اقدام اخیر آمریکا در قدس اتخاذ کند. اگر چه این تحرکات دیر هنگام است زیرا 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا چند ماه گذشته در تصمیمی مخالف معاهدات بین المللی، قدس را پایتخت 'اسرائیل' شناخت و اعلام کرد که می خواهد سفارتش را به آنجا منتقل کند.

برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اتحادیه عرب فردا (پنجشنبه) نشستی در سطح وزیران خارجه این اتحادیه با هدف بررسی کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این اتحادیه، امروز نیز درباره بررسی تحولات فلسطین تشکیل جلسه می دهد. 

روز دوشنبه گذشته (24 اردیبهشت)، آمریکا در یک مراسم رسمی و در میان تدابیر شدید امنیتی با حضور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات آمریکایی از جمله 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری و 'جرد کوشنر' مشاور رئیس جمهوری و 'ایوانکا ترامپ' سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داد. 

این اقدام آمریکا با مخالفت های شدید منطقه ای و غیر منطقه ای روبه رو شده است و جامعه جهانی همچنان قدس شرقی را همچنان یک منطقه اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی می داند.