به گزارش پارس نیوز، 

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌بی‌اس» آمریکا و در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن رهبران جنبش حماس گفت: «معتقدم هیچ شخصی از آنها که تروریست‌هایی را برای قتل ما اعزام کنند، در امان نیست.»

نتانیاهو احتمال مذاکره با جنبش حماس در سایه شرایط کنونی را منتفی دانست و مدعی شد: «رهبران حماس همواره برای نابودی ما تلاش می‌کنند، درباره چه چیزی صحبت خواهیم کرد؟ آیا می‌توانی با (گروه تروریستی) القاعده گفت‌وگو کنی؟ آیا با بن‌لادن مذاکره خواهی کرد؟»

وی از اقدام سربازان اسرائیلی مبنی بر کشتار ده‌ها فلسطینی معترض در نزدیکی مرزهای غزه دفاع کرد و گفت:‌ «امیدوارم این حادثه دیگر هرگز اتفاق نیفتد، منظورم این است که حماس مردم را با هدف نفوذ گسترده به اسرائیل (اراضی اشغالی) گسیل می‌کند. آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که هدف‌شان نابودی اسرائیل است. آنها این مردم را به مرزها روانه می‌‌کنند. آن‌گونه که شما فکر می‌کنید این تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست.»

نتانیاهو در پاسخ به استفاده ارتش اسرائیل از گلوله‌های جنگی علیه فلسطینیان، گفت: «ما دیگر ابزارها را امتحان کرده‌ایم؛ آنها نتیجه‌بخش نبودند از این‌رو به گزینه‌های بد متوسل شده‌ایم.»

 

در جریان تظاهرات اعتراضی روز دوشنبه در مناطق مرزی نوار غزه دست‌کم ۶۰ فلسطینی با شلیک گلوله ارتش اسرائیل شهید و دو هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مقام‌های فلسطینی می‌گویند اکثریت چشم‌گیر قربانیان، غیرنظامیانی هستند که مسلح نبودند.

گزارش‌ها حاکی‌ است که اسرائیل تحت فشارهای بین‌المللی قرار گرفته و درخواست‌ها برای انجام تحقیقات مستقل در مورد وقایع روز دوشنبه و تظاهرات هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌ است. آلمان و بلژیک از جمله کشورهایی هستند که روز گذشته خواستار انجام تحقیقات مستقل شدند.