به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم با ارائه گزارشی از موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال تنش جنگی رژیم صهیونیستی با نوار غزه افزایش پیدا کرده است.

این روزنامه با انتشار این تحلیل می‌افزاید که گزارش جدید محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به بررسی و تحلیل اوضاع استراتژیک جنبش حماس بحران اقتصادی سخت به وجود آمده در نوار غزه اشاره می‌کند. این گزارش همچنین به خیزش های مردمی صورت ‌گرفته در آستانه روز نکبت ‌پرداخته و ارزیابی خود را بر اساس این سیگنال‌ها ارائه کرده است.

گزارش مذکور به نقل از یک منبع عالی‌رتبه ارتش رژیم‌صهیونیستی مدعی شده است که جنبش حماس در حال حاضر در پایین ترین سطح آمادگی خود از زمان تسلط بر نوارغزه رسیده و به همین علت به دنبال آتش‌بس است تا بتواند بار دیگر صفوف خود را منظم کرده و قدرت خود را احیا کند.

این گزارش می افزاید که رژیم اسرائیل نمی‌خواهد به جنبش حماس مدت‌ زمانی مورد نظر خود را بدهد، به همین علت احتمال تنش در نوار غزه برای به هم زدن برگه ها و کاستن از فشار اقتصادی موجود وجود دارد.

اسرائیل هیوم می‌افزاید که جنبش حماس تلاش دارد اعتراضات مردمی روز نکبت را به امروز (دوشنبه) یعنی زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس منتقل کند. آنها تلاش دارند ده‌ها هزار نفر از فلسطینی ها را به سمت نوار مرزی بکشانند.

این روزنامه می‌افزاید که با توجه به این ارزیابی‌ها به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل عملیات گسترش نیروهای خود را در مناطق مرزی نوار غزه در دستور کار قرار دهد. این عملیات بزرگترین عملیات از زمان جنگ گذشته است و نیروها در پشت منطقه مرزی و شهرک های اسرائیلی مستقر خواهند شد. نیروهای ذخیره نیز آماده باش شده‌اند تا در زمان حوادث احتمالی مورد استفاده قرار گیرند.

قشرهای مختلف مردم فلسطین همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در حال حرکت به‌سمت مناطق مرزی نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی هستند تا بر حق مشروع خود مبنی بر بازگشت به سرزمینی که از آن رانده شده‌اند و مخالفت با تصمیم ترامپ تأکید کنند. در درگیری هایی که امروز در مناطق مختلف فلسطین به وقوع پیوسته، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند.