به گزارش پارس نیوز، 

نتایج نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان داد که بیشتر مردم آمریکا می خواهند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تلفن همراه خود را کنار بگذارد و دیگر توییت نکند.

بر اساس این نظرسنجی، 51 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند دونالد ترامپ دیگر نباید در توییتر پیام ارسال کند. همچنین 32 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند با توییت های ترامپ مشکلی ندارند. 16 درصد اعلام کردند نظری در این خصوص ندارند.

این نظرسنجی در میان احزاب مختلف آمریکا هم بررسی شد. 79 درصد دموکرات‌ها و 23 درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که دونالد ترامپ باید توییتر را کنار بگذارد. همچنین 46 درصد گروه های مستقل هم اعلام کردند که نظر مشابهی در این خصوص دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد هم اکنون 49 درصد مردم آمریکا معتقدند که مهاجران تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی کشور دارند؛ این درحالی است که 31 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که مهاجران بر اقتصاد کشور اثر منفی می گذارند.

در نتیجه، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ و به دنبال اقدامات ضدمهاجراتی وی، نظر مردم آمریکا نسبت به پناهجویان مثبت شده است. نتایج یک نظرسنجی در ژوئیه 2016 نشان می دهد که در آن زمان فقط 36 درصد مردم آمریکا معتقد بودند که مهاجران اثرات مثبتی بر اقتصاد کشور دارند.

نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» از 12 تا 14 مه سال جاری میلادی روی 1000 شخص بالغ آمریکایی انجام شد.

دونالد ترامپ از جمله رؤسای جمهوری است که به بهانه های مختلف و در واکنش به اتفاقات و رویدادهای جهان از حساب اجتماعی خود در توییتر استفاده می کند. وی حتی در طول رقابت‌های انتخاباتی هم از حساب توییتر خود برای انتقاد از رقبای انتخاباتی و ارسال پیام های جنجال برانگیز استفاده کرد. توییت های جنجالی و تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه مقامات و کشورهای مختلف بارها انتقاد کاربران را برانگیخته است.