به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از الشرق الاوسط، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد که هدف قرار دادن رهبران و سران انصار الله بر اساس قوانین بین المللی و انسانی اقدامی قانونی است.

وی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد که رهبران انصار الله شخصیت های غیر نظامی محسوب نمی شوند به همین دلیل هدف قرار دادن آنها بر اساس قانون بین المللی غیر مشروع نیست.

المالکی افزوده که عملیات های نظامی در مرحله ای ممکن است فرصت مذاکره را از انصار الله بگیرد و اگر به مرحله خاصی برسد، دیگر انصار الله نمی توانند به میز مذاکرات بازگردند و اقدام نظامی تعیین کننده خواهد بود.

وی در پاسخ به شرط انصار الله برای توقف عملیات های نظامی ائتلاف در برابر توقف حملات موشکی انصار الله گفت: پیشنهادی های جدی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده یمن مطرح می شود و ائتلاف توان نظامی برای مقابله با موشک های «حوثی ها» (انصار الله) را دارد و حوثی ها  باید به تصمیمات شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ و خروجی گفتگوهای ملی پایبند باشند تا بتوان با آنها مذاکره کرد.

المالکی در خصوص درگیری های اخیر در جزیره سقطری هم مدعی شد که اختلافی میان ارکان ائتلاف عربی وجود ندارد و این ائتلاف به عملیات های راهبردی خود برای بازگرداندن «مشروعیت» به یمن ادامه می دهند. وی در ادامه افزود: اختلاف ها اختلاف دیدگاه است و با همکاری مشترک این مسأله حل و فصل شده است.