به گزارش پارس نیوز، 

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد: در چند هفته گذشته شاهد تشدید قابل ملاحظه خصومت ها در یمن بوده ایم که منجر به تلفات بسیار و نابودی زیرساخت های غیرنظامی شده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: این تنش افزایی مغایر با تعهد تمام طرف ها برای رسیدن به راه حل سیاسی در مناقشه یمن است و موجب دور باطل خشونت و تلافی جویی می شود که خطر مخدوش کردن تلاش های 'مارتین گریفیتس' فرستاده ویژه سازمان ملل را به همراه دارد و از سر گیری مذاکرات صلح را نیز با خطر رو به رو می سازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مناقشه یمن هیچ راه حل نظامی ندارد و تنها یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره و فرایند فراگیر می تواند به این مناقشه پایان بدهد و امیدها را برای ثبات و صلح در این کشور و منطقه احیا کند.

این مساله در بیانیه روز گذشته سازمان ملل متحد نیز مطرح شد که اتحادیه اروپا بطور کامل از آن حمایت می کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا پیش از این نیز بدون اشاره به درخواست نهادهای حقوق بشری برای پایان محاصره مردم یمن و کشتار کودکان و زنان این کشور از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان، مدعی شد که پرتاب موشک از سوی حوثی ها ، مغایر با درخواست های جامعه بین المللی برای راه حل صلح آمیز، فراگیر و از طریق مذاکره برای بحران یمن است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. در تازه ترین جنایت عربستان، جنگنده های سعودی عصر چهارشنبه خانه ای را در شهر ضحیان در استان صعده در شمال یمن بمباران کردند که بر اثر آن تمامی اعضای یک خانواده پنج نفره کشته شدند.