به گزارش پارس نیوز، 

پلوسی که به همراه برخی از دیگر قانونگذاران ارشد حزب دمکرات در کنفرانسی مطبوعاتی حاضر شده بود، برجام را یکی از «دستاوردهای بزرگ دیپلماتیک» و «نتیجه دیپلماسی استادانه» خواند و انتقادهای تندی را متوجه رئیس جمهوری آمریکا کرد.

وی با یادآوری اینکه مطابق با نظرسنجی های انجام شده، نزدیک به 60 درصد مردم آمریکا مخالف با خروج از برجام هستند، گفت: کارشناسان، دیپلمات ها و فیزیکدانان برجسته هسته‌ای برنده جایزه نوبل اتفاق نظر داشتند که برجام باید الگویی برای توافق‌های آینده در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای باشد. 

پلوسی ادامه داد: اقدام خطرناک رئیس جمهوری، آمریکا را در برابر ایران منزوی می‌کند، اعتبار بین‌المللی ما را طی برهه حساس مرتبط با مسئله کره شمالی خدشه‌دار کرده و تهدید فاجعه‌بار یک ایران هسته‌ای را زنده می‌کند.

وی با انتقاد از «تصمیم های شتابزده و فاقد حس مسئولیت» دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آن را مغایر با ادعای رهبری جهانی دانست.

ترامپ روز سه شنبه با تکرار اتهام ها علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرده بود.

این اقدام با محکومیت گسترده داخلی و خارجی مواجه شد و تحلیلگران آن را نشانه حرکت واشنگتن به سوی انزوا و شکاف هر چه بیشتر میان کاخ سفید و متحدانش دانستند.

دولت ایران تصریح کرده است که چنانچه اروپا موفق به ارائه تضمین‌های لازم برای تداوم اجرای موثر برجام نشود، تهران از این توافق خارج شده و غنی‌سازی صنعتی را از سر خواهد گرفت.