به گزارش پارس نیوز، 

«بن کاردین» از سناتورهای ارشد دموکرات به کاخ سفید هشدار داد که خروج از برجام به انزوای آمریکا منجر خواهد شد، نه ایران.

وی که در کنفرانسی در نیویورک صحبت می کرد، اظهار داشت: من می خواهم اطمینان حاصل شود که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت اما نمی خواهم ببینم که آمریکا در میان متحدانش منزوی می شود. 

ایران همواره تاکید کرده که به دنبال سلاح هسته ای نیست. در عین حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی هم تاکنون 10 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دی ماه سال گذشته برای سومین بار تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران را تمدید کرد اما خواستار «اصلاح» آن شد. در ماه های اخیر طرف های امضاکننده برجام نسبت به خروج از آن هشدار داده اند.

ترامپ گفته است، در صورتی که برجام اصلاح نشود از آن خارج نخواهد شد، اما سناتور کاردین به کاخ سفید هشدار داده است که این اقدام باعث «انزوای آمریکا خواهد شد، نه ایران.»

این سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنا افزود که سنا از «اقدامات شدیدتر» در زمینه فعالیت های غیرهسته ای ایران که در برجام نیامده است، حمایت می کند.

هنگامی که سنا در سال 2015 درباره برجام رای گیری می کرد، کارین با آن مخالفت کرد اما او اینک با خروج از این توافق مخالف است.

این سناتور دموکرات در کنفرانس نیویورک به مساله سوریه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا باید در مورد نحوه پایان یافتن جنگ داخلی در سوریه نقش داشته باشد. به نظرم، ما [در سوریه] تاثیرگذار نبوده ایم.

کاردین در کنفرانس سالانه نیویورک که به میزبانی روزنامه صهیونیستی جزوالم پست برگزار شده، از انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز حمایت کرد. 

ترامپ 6 دسامبر (15 آذر) اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت 'اسرائیل' به رسمیت می شناسد. وی همچنین با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.