به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام خارج شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو سفر کرد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کند.

وی پیش از سفر به روسیه به خبرنگاران گفت: با توجه به آنچه در حال حاضر در سوریه رخ می‌دهد لازم است تا از ادامه همکاری نظامی میان ارتش روسیه و نیروهای نظامی اسرائیل مطمئن شویم.

اما بعد از مذاکره با پوتین نتانیاهو با امیدواری و خوش‌بینی سخن گفت.

وی پس از این دیدار گفت: در نشست‌های قبلی با توجه به بیانیه‌هایی که به صورت قانونی منتشر شده و یا از سوی مسکو مطرح شده بودند، این گمان به وجود آمده بود که آزادی فعالیت‌های ما محدود شده و یا به منافع دیگران لطمه وارد شده است اما این اتفاقات نیفتاده بود و الان نیز اوضاع فرق نکرده است.

نتانیاهو اعلام کرد: من با پوتین در این باره صحبت کردم که این حق و وظیفه اسرائیل است که "از خودش دفاع" کند.

وی فاش کرد، هر دولتی و مسلما اسرائیل این حق را دارد که در برابر هر اقدامی علیه خود وارد عمل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: من این مساله را به صراحت و مستقیم مطرح کردم زیرا بسیار مهم است.

نتانیاهو خاطرنشان کرد، این مسائل از اهمیت زیادی برای امنیت ما در هر زمان به خصوص در این شرایط حساس برخوردار هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه این گونه بهانه تراشی کرد: ایرانی‌ها به صراحت می‌گویند که می‌خواهند به ما حمله کنند و تلاش می‌کنند سلاح‌ها و نیروها را به سوریه منتقل کنند تا در راستای استراتژی مد نظرشان که نابودی دولت ماست، دست به حمله بزنند.

این در حالی است که کرملین هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

روابط نتانیاهو با پوتین با توجه به تلاش تل‌آویو برای درنظر گرفتن حساسیت‌های مسکو دوستانه بوده است.

نتانیاهو در جریان سفر 10 ساعته‌اش به مسکو در کنار پوتین در مراسم رژه سالانه‌ای که به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی ارتش سرخ در میدان سرخ مسکو برگزار شده بود، شرکت کرد.