به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" ، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان که قرار است امروز به مسکو سفر کند در آستانه این سفر خود در سخنانی مشارکت با روسیه در حل بحران ها و اختلافات بین المللی را خواستار شد.

وی در این باره گفت: ما برای بحران های بزرگ دوران خود از سوریه گرفته تا شرق اوکراین، هیچ راه حلی بدون مشارکت روسیه پیدا نمی کنیم.

ماس که امروز ( پنج شنبه) در برلین سخن می گفت تصریح کرد که از این رو ما باید درست در این دوران پیچیده به دنبال مذاکرات مستقیم باشیم. این رویکرد هم باید در مسائل بین المللی و هم در مناسبات در حال حاضر متشنج آلمان- روسیه دنبال شود.

هایکو ماس می خواهد در مسکو و در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود برای این مذاکرات و نقش سازنده مسکو تبلیغ کند.

بر اساس اطلاعات وزار ت خارجه آلمان در دیدار بین ماس و لاوروف از جمله به مسئله بحران در سوریه و شرق اوکراین و مناسبات بین دو کشور پراداخته خواهد شد.

همچنین با توجه به خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام این مسئله در سفر ماس به مسکو از موضوعات مورد بحث خواهد بود. آلمان، فرانسه، انگلیس همراه با روسیه اعلام کرده اند که می خواهند همچنان به توافق هسته ای با ایران پایبند باشند. هفته آینده نیز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.