به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر موضع گیری قاطع "ولادیمیر پوتین" در مورد لزوم حفظ و پایبندی به برجام، نسبت به عواقب فاجعه آمیز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری روسیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هر نوع تغییری در مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بدون تردید منجر به عواقب فاجعه آمیزی خواهد شد و به همین دلیل روسیه حفظ این توافقنامه مهم را تنها پایه و اساس واقعی برای ادامه حمایت از وضعیت موجود می داند.

پسکوف تاکید کرد: «همگی از تماس‌های اخیر رئیس جمهوری "ولادیمیر پوتین" با صدراعظم آلمان، با رئیس جمهوری فرانسه و با مقامات بلندپایه دیگر کشورها اطلاع دارید. همگی در مورد خط مشی پیگیرانه رئیس جمهور در مورد ضرورت حفظ برجام بعنوان تنها راه باقی ماندن در وضعیت با ارزش کنونی آگاه هستید. و همه شما از موضع گیری قاطع ولادیمیر پوتین در مورد غیرقابل اجتناب بودن عواقب فاجعه آمیز هر نوع اقدامی در جهت آسیب رساندن به این توافقنامه واقف هستید.»   

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سئوال که در صورت خروج آمریکا از برجام، روسیه چه تدابیری خواهد اندیشید، گفت: «فعلا نمی توانم در این خصوص تفسیری داشته باشم. بدون تردید این وضعیت بسیار حساسی است و قطعا مقامات مسکو با دقت بسیار زیاد اقدامات طرف آمریکایی در صورت تصمیم گیری منفی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند کرد. و همانطور که می دانید بر اساس قانون اساسی شخص رئیس جمهور در مورد مسائل سیاست خارجی کشور تصمیم گیری خواهد کرد.»