به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه کویت در واکنش به خروج آمریکا از برجام، حمایت خود از این توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

 «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت به دنبال اعلام خروج آمریکا از برجام، گفت که کشورش از همان ابتدا از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرد.

به نوشته روزنامه «الجریده» کویت، الجارالله افزود که «توافق هسته‌ای در تحقق امنیت و ثبات در منطقه سهیم است و بودن آن بهتر از نبودن است.»

« دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (18 اردیبهشت‌ماه/ 8 می) اعلام کرد به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران پایان می‌دهد و تحریم‌های هسته‌ای رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام را باز خواهد گرداند. 

اقدام ترامپ غیر از حمایت رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی مثل عربستان، امارات و بحرین، با انتقاد دیگر کشورها به ویژه طرف‌های اروپایی مواجه شده است.

سه کشور عربی عربستان، امارات و بحرین، دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در شامگاه سه‌شنبه، در بیانیه‌هایی جداگانه از نقض عهد آمریکا در برجام استقبال و حمایت کردند و خواستار تحریم ایران و توسعه دامنه توافق به موضوع توانمندی دفاعی موشکی ایران شدند.

قطر نیز مانند عمان درباره هرگونه تقابل در منطقه هشدار داد. موضع قطر شبیه به موضعی است که عمان در این خصوص اتخاذ کرد و درباره هرگونه تقابل هشدار داد و در مقابل خواستار رفتاری شد که صلح و  ثبات منطقه را در پی داشته باشد.

پیشتر نیز عراق از زبان رئیس جمهور خود از خروج آمریکا از برجام ابراز تأسف کرد و سوریه بشدت این مسئله را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از عدم تعهد آمریکا به توافق‌ها و قوانین بین‌الملل برشمرد.