به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای با اشاره به خروج ترامپ از برجام از همه طرفها خواست که خویشتندار باشند و با حکمت عمل کنند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای به خروج ترامپ از برجام واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: قطر همانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس طرفی در این توافق نبوده است اما به حکم موقعیت جغرافیایی و روابط سیاسی و تاریخی با طرفهای توافق؛ به شکل مستقیم با تبعات تصمیماتی که این طرفها اتخاذ می کنند، مربوط است.

وزارت خارجه قطر بیان کرد: قطر اولویت اساسی را در عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای و پرهیز از ورود قدرتهای منطقه ای به مسابقه تسلیحاتی که عواقب آن نامعلوم است، می داند. قطر بر حرکت جمعی در چارچوب جامعه بین الملل به عنوان تضمین اساسی برای توقف مسابقه تسلیحاتی هسته ای احتمالی در صورتی که طرفهای گوناگون به این مسابقه در نتیجه بی اعتمادی میان آنها وارد شوند، تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است: عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای در درجه نخست به تحکیم صلح و ثبات می انجامد و در حفظ جانها و روند توسعه به منظور آسایش همه ملتهای منطقه ای سهم به سزایی دارد. همه فعالان باید به این نکته توجه داشته باشند که بهای عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای افزایش تنش که ملتهای منطقه تحمل تبعات آن را ندارند، نباشد. قطر به تلاش های بازیگران بین المللی و منطقه ای و شرکای توافقی که سعی در خاموش کردن شعله تنش احتمالی دارد و نیز کسانی که به دنبال عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای هستند، ارج می نهد.

وزارت خارجه قطر بیان کرد: به نفع همه طرفها است که خویشتندار باشند و با حکمت عمل کنند و اختلافات موجود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.