به گزارش پارس نیوز، 

یک منبع مسئول در "نیروهای سوریه دموکرات" اعلام کرد که نیروهای آمریکایی یک پایگاه نظامی جدید را در شهر منبج واقع در شمال سوریه در مرزها با ترکیه ایجاد کرده‌اند.

شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج، وابسته به نیروهای سوریه دموکرات در مصاحبه با رویترز گفت، در پایگاهی که ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا با هدف حفاظت از مرزها ایجاد کرده است، نیروهای فرانسوی نیز مستقر هستند.

درویش گفت: به محض آنکه ترکیه و همپیمانانش حمله نظامی را علیه یگان‌های کرد در منطقه عفرین سوریه در ژانویه گذشته به راه انداختند و در سایه تهدیدهای مکرر ترکیه مبنی بر وارد کردن نیروهایش به منبج، این پایگاه ساخته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی و فرانسوی که در این پایگاه مستقر هستند، در خط تماس میان نیروهای سوریه دموکرات و گروه‌های مخالف سوری مورد حمایت ترکیه به گشت‌زنی می‌پردازند تا مانع از وقوع درگیری میان دو طرف شوند.

خبرگزاری رویترز تصاویری را از این پایگاه جدید منتشر کرده است. این در حالیست که ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا در مورد این مسئله اظهار نظر نکرده‌ است.

علی رغم حضور نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در منبج، اما ترکیه بارها تهدید کرده است که عملیات نظامی جدیدی را در منبج به راه می‌اندازد.