به گزارش پارس نیوز، 

در آستانه تصمیم ترامپ درباره تحریم ها علیه ایران و برجام، سیاستمداران بلندپایه آلمانی درباره عواقب لغو این توافق به رئیس جمهور آمریکا هشدار دادند.

در آستانه تصمیم‌گیری ترامپ درباره تحریم‌ها علیه ایران و توافق هسته‌ای که به گفته او امروز اعلام می‌شود، بسیاری سیاستمداران بلندپایه آلمانی درباره عواقب لغو برجام به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده‌اند.

 

"آندرس ناهلس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان و "الکساندر دوربیندت"، از سیاستمداران بلندپایه حزب سوسیال مسیحی آلمان درباره عواقب لغو برجام به ترامپ هشدار داده‌اند.

"ناهلس" در این باره اظهار داشت: "شرایط دشوارتر از قبل است  و در همه زمینه‌ها اوضاع در حال جوش است. خطر لغو برجام باید همه را بیدار کند."

"دوربیندت" هم تصریح کرد: "من همچون سابق این مسئله را درست می‌دانم که این توافق همچنان وجود داشته باشد. در استدلال‌هایی که در این باره وجود دارد هیچ تغییری به وجود نیامده است." این دو سیاستمدار آلمانی این نگرانی‌ها را نه تنها برای اقتصاد آلمان بلکه امنیت در تمام منطقه خاورمیانه دانستند."

"فولکر کایدر"، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم درباره به انزوا کشاندن ایران هشدار داده و گفت:" این مسئله تنها شرایط در خاورمیانه را تشدید می‌کند. حتی اگر ترامپ از برجام خارج شود مذاکرات با تهران باید به صورت فشرده ادامه یابد."

امید نوری‌پور، از سیاستمداران خارجی حزب سبز آلمان هم درباره به وجود آمدن مسابقه تسلیحات اتمی در خاورمیانه در صورت خروج آمریکا از برجام هشدار داده و گفت: "لغو برجام خطایی بزرگ‌تر از تصمیم جرج بوش برای جنگ عراق در سال 2003 خواهد بود. اروپا باید در صورت خروج یکجانبه آمریکا از برجام با همه نیرو تلاش کند این توافق را حفظ کند."