به گزارش پارس نیوز، 

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا قصد دارد از برجام به عنوان اهرم فشاری که امتیاز بیشتری از ایران کسب کند، بهره ببرد.

سردار محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی با اشاره به تأیید چندباره تعلیق تحریم‌ها، اظهار کرد: ۴ دهه است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اهتمام خود نسبت به ضرر رساندن به ایران دست برنداشته اند و در مقاطع مختلف حتی دفاع مقدس با دشمنان ما همراه بودند.

وی افزود: جنایاتی که ما از آمریکایی‌ها سراغ داریم حمایت از تروریست‌ها در سطح منطقه و گروهک‌های تروریستی داخل ایران بوده است. بحث ایران هراسی همیشه در دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، علاوه‌ بر این موضوع، شیعه هراسی هم موضوع دیگری است که آمریکایی‌ها توسط آن در منطقه جنگ روانی راه انداختند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: تکفیری‌ها و گروه‌های تروریستی بر همین اساس برای جنگ روانی ایجاد شده‌اند که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند تا منطقه هیچ گاه متحد و یکپارچه نباشد.

جوکار ادامه داد: آمریکا در بحث بیداری اسلامی نیز ورود داشته و سعی آن همیشه در جهت به انحراف کشاندن و ناامن کردن منطقه به خصوص سوریه و عراق است.

وی با اشاره به جنگ در یمن اذعان کرد: آمریکا عامل اصلی جنگی است که توسط عربستان سعودی در یمن به راه افتاده، عربستان سعودی مزدور آمریکا در سطح منطقه به حساب می‌آید، آن‌ها توسط ایالات متحده تجهیز شده‌اند تا جنگ‌های نیابتی آمریکا علیه کشور‌های منطقه را به راه بیاندازند؛ آمریکایی‌ها با همین حربه دو دهه‌ای است که غرب آسیا را دچار چالش‌های جدی کرده‌اند.

نماینده پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آنچه مسلم است نگه داشتن زنجیره امنیت منطقه، با بسیج کردن نیرو‌ها و امکانات است که محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با نابودی داعش در عراق و سوریه این امر را محقق کرده است.

وی امنیت و منافع آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را ناآرامی در کشور‌های منطقه خواند و افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی کماکان سعی در ترویج بی‌ثباتی منطقه با توجه به جنگ‌های نیابتی با حضور تکفیری‌ها و برخی کشور‌های عرب‌زبان منطقه همچون عربستان سعودی دارند، مثل آنچه در یمن اتفاق افتاد.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با توجه به تلاش‌های غربی‌ها برای تنش در ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران محکم و پایدار ایستاده و امروز توانمندی خودش را افزایش داده است.

جوکار با توجه به تایید تعلیق تحریم‌های ایران پیرامون بحث برجام و اتفاقات اخیر در حوزه غرب آسیا، گفت: هر ۱۲۰ روز یک بار از زمان اجرای برجام تایید تعلیق تحریم‌های ایران به ابزاری تبدیل شده که هراسی را در بین مردم ایجاد کنند. ما تا به امروز هیچ گونه منافعی را از سوی برجام به غیر از کارشکنی‌ها و رژیم صهیونیستی ندیده‌ایم، علاوه‌بر این تحریم‌های اروپایی‌ها و آمریکا نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: آمریکا قصد دارد از برجام به عنوان اهرم فشاری که امتیاز بیشتری از ایران کسب کند، بهره ببرد. این در صورتی که است که توجه‌ها بیشتر به مذاکرات و توافقات بوده و استفاده از توانمندی‌ها، ظرفیت و منابع انسانی در راستای پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شده است.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بحث ما تحقق اقتصاد مقاومتی است و آینده خود را به تصمیمات اروپا و آمریکایی‌ها گره نزنیم.