به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه الشرق الاوسط امروز (یکشنبه) به نقل از یک منابع آگاه اعلام کرد که 'بریت مک گورک' برای پایان دادن به درگیری میان نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) و نیروهای نخبه وابسته به جریان معارض 'الغد' به ریاست 'احمد الجربا' در مناطق شرق رود فرات و جنوب شرق دیرالزور سوریه میانجیگری کرد.
نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که نیروهای 'دمکراتیک سوریه' وابسته به کردهای این کشور و 'نیروهای نخبه' وابسته به 'احمد جربا' رئیس ائتلاف معارضان سوری در جنوب شرق 'دیر الزور' به جان هم افتاده اند.
این درگیری هنگامی آغاز شد که حدود 400 نیروی کرد با ورود به شهرک 'ابوحمام' خواستار خلع سلاح نیروهای نخبه ترویست مورد حمایت آمریکا شدند.
نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کردند، در صورتی که نیروهای نخبه از تحویل سلاح خود خودداری کنند، مشخصات محل آن ها را به عنوان نیروهای گروه تروریستی 'داعش' به ائتلاف آمریکایی خواهند داد، تا آن ها را بمباران کنند.
بر اساس گزارش های منتشره، شماری از نیروهای دو طرف در این درگیری ها از جمله همسر مسئول نیروهای نخبه مورد حمایت آمریکا، زخمی شد.
نیروهای موسوم به نخبه، تروریست هایی هستند که توسط آمریکا و انگلیس در کشور اردن آموزش دیده اند و پیش از این با ادغام در نیروهای کرد سوریه خودداری کردند.
خاورم**8005*1275