به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد جمالی  اظهار کرد: آمریکا و متحدانش از شش سال پیش به سوریه حمله کردند تا نظام این کشور را ساقط کنند. آنها نه تنها به هدفشان نرسیدند که تقریبا 80 درصد خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌ها پاک شده است.

وی افزود: در این بین آمریکا و رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری زیادی کردند که با کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و حضور نظامی روسیه اهدافشان ناکام ماند. هدفی که آنها رسماً اعلام کرده بودند که می خواستند سوریه را تجزیه کنند ولی به آن نرسیدند.

جمالی خاطرنشان کرد: آمریکا با پول سعودی‌ها وارد سوریه شد و اکنون که خود را شکسته خورده می بیند شروع به موشک پراکنی کرده است حرکات و تهاجماتی که قابل پیش بینی بود، چون‌ آنها می خواهند این جنگ ادامه پیدا کند تا به تروریست‌ها روحیه بدهند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی اظهار کرد: اهداف حملات اخیر به سوریه علاوه بر دادن روحیه به تروریست‌ها تشویق کشورهای حامی تروریست همچون عربستان است که بیشتر پول‌هایشان را خرج کنند. حال اینکه هر روز قسمتی از سوریه در حال آزاد شدن است.

جمالی ادامه داد: بعد از نشست مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه عملا آمریکا و فرانسه به حاشیه رانده شدند و می خواهند دوباره به متن برگردند اما نمی دانند با اقدامات آنها تنها روحیه مقاومت بیشتر می شود. امیدواریم محور مقاومت بتواند به اهداف ترسیم شده خود دست پیدا کند.