به گزارش پارس نیوز، 

در طول سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه انجمن ملی سلاح در دالاس در ایالت تگزاس، حدود 200 نفر در اعتراض به آزادی حمل سلاح بیرون از محل سخنرانی تظاهرات برگزار کردند. در میان این تظاهرکنندگان، تعدادی از حامیان حمل سلاح هم حضور داشتند.

بیشتر این تظاهرکنندگان لباس‌های نارنجی رنگ بر تن داشتند؛ زیرا این رنگ به نماد جنبش کنترل حمل سلاح در آمریکا تبدیل شده است. گروهی از تظاهرکنندگان هم پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: انجمن ملی سلاح شرم بر تو باد.

در این تظاهرات والدین قربانیان تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا هم حضور داشتند. یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما هر روز شاهد تراژدی بودیم. ما می خواهیم خشونت های مرتبط با اسلحه کاهش یابد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: ما خواهان قوانین حمل سلاح معقولانه هستیم. اگر به تیراندازی های نیوتن، پارکلند، اورلاندو و دالاس نگاه کنید متوجه می شوید که مردم دیگر خسته شده اند.

اعتراض مردم دالاس به آزادی حمل سلاح/ عکس

اعتراض مردم دالاس به آزادی حمل سلاح/ عکس

به دنبال تیراندازی دو ماه پیش در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا، دانش آموزان و معلمان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح تظاهرات برگزار کردند. این درحالی است که دونالد ترامپ به جای محدود کردن قوانین حمل سلاح، پیشنهاد مسلح کردن معلمان را مطرح کرد. وی حتی گفته بود به هر معلمی که اسلحه به دست بگیرد، پاداش می دهد.

اعتراض مردم دالاس به آزادی حمل سلاح/ عکس

دونالد ترامپ در سخنرانی روز گذشته در نشست انجمن ملی سلاح حتی درباره حملات تروریستی فرانسه و انگلیس هم اظهارنظر کرد و گفت اگر مردم فرانسه اسلحه داشتند، اینگونه حملات رخ نمی داد. اظهارات او خشم مقامات انگلیسی و فرانسوی را برانگیخت.

انتظار می رود در نشست سه روزه انجمن ملی سلاح که از روز جمعه آغاز شده است، حدود 80 هزار نفر شرکت کنند.