به گزارش پارس نیوز، 

مستقر در یکی از شعب اخذ رای به نقل از مقام های برگزار کننده انتخابات پارلمانی لبنان گزارش داد که حضور نمایندگان احزاب پای صندوق های رای برای نظارت بر انتخابات امکان پذیر است.
بر همین اساس، نمایندگان احزاب با لباس هایی به رنگ مشخص در مراکز اخذ رای حضور یافتند.
مردم لبنان از ساعت 7 صبح امروز(یکشنبه) به وقت محلی برای انتخاب 128 نماینده پای صندوق های رای رفتند و براساس آمار وزارت کشور لبنان، سه میلیون و 764 هزار و 483 لبنانی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور هستند.
در این انتخابات 583 نامزد در قالب 77 لیست حضور دارند. مردم لبنان در انتخابات امروز از میان 583 نامزد 128 نفر را راهی پارلمان خواهند کرد تا این نهاد علاوه بر وظیفه قانونگذاری، زمینه های انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید را فراهم کند.
لبنان دارای نظامی پارلمانی است و ترکیب این نهاد آرایش دولت آینده را نیز تعیین خواهد کرد.
بر اساس قانون انتخابات لبنان که بر اساس الگوی نسبیت تدوین شده، مردم به لیست های انتخاباتی رای می دهند و هر لیست بر اساس میزان آراء بدست آمده در پارلمان کرسی خواهد داشت.
این در حالی است که کرسی های پارلمان بین طوائف مختلف لبنان در همه حوزه ها تقسیم بندی شده است. به صورت کلی هم نیمی از کرسی های پارلمان به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان تعلق می گیرد.
پس از تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات لبنان، شهروندان لبنانی که در خارج از کشور زندگی می کنند می توانند بدون نیاز به سفر به لبنان در همان کشورهایی که مقیم هستند رای بدهند. این افراد و مسئولان کشوری در روزهای گذشته رای خود را به صندوق ریختند.
بر اساس قانون انتخابات، هر شهروند لبنانی چه در داخل چه در خارج این کشور بر اساس محل ثبت سند سجلی خود در انتخابات شرکت می کند و به نامزدهای مرتبط با آن حوزه رای خواهد داد.