به گزارش پارس نیوز، 

پاکستان از قدرت های جهانی خواست که با احترام به معاهده بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک 'برجام'، به تعهدات خود برای اجرای کامل مفاد آن عمل کنند.

'محمد فیصل' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت:معاهده برجام نمونه بارزی از همکاری بین المللی و پایان مناقشه از مسیر اقدام دیپلماتیک و گفت و گو است. 

وی در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران درباره احتمال نقض برجام از سوی آمریکا و موضع پاکستان در قبال آن گفت:دولت پاکستان به طور کامل از برجام حمایت می کند و امیدواریم که همه طرفین که در تدوین و تهیه برجام نقش داشته اند نیز به این معاهده احترام بگذارند. 

فیصل اضافه کرد:همه طرف های برجام باید به نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در بررسی صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعتماد کامل داشته باشند، زیرا تنها مرجع تشخیص نظارت بر پیروی از برجام از سوی ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

***از گفت و گو های آشتی افغانستان حمایت می کنیم 

محمد فیصل سپس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین رویدادهای سیاسی در افغانستان گفت:اسلام آباد از گفت و گوهای صلح ملی که افغان ها در آن نقش داشته باشند، حمایت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری در واکنش به اقدامات تروریستی اخیر در مناطق مختلف افغانستان نیز گفت:پاکستان به جامعه بین المللی اطمینان می دهد که هیچ سازمان تروریستی در خاک کشورمان برای انجام اقدامات تروریستی در افغانستان فعالیت نمی کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با بیان تردد تروریست ها در مرزهای مشترک این کشور با افغانستان گفت:با وجود تلاش های دولت پاکستان برای جلوگیری از تردد تروریست ها، آنها همچنان از موقعیت های موجود مرزها برای عبور و مرور غیر قانونی استفاده می کنند. 

وی گفت : دولت پاکستان در خاک خود و در طول مرزهای مشترک با افغانستان، مدیریت مرزی را تقویت کرده است و انتظار داریم نیروهای ناتو به رهبری آمریکا و ارتش افغانستان نیز در آن سوی مرزها دست به تدابیر شدید حفاظتی بزنند.

*** ابراز خرسندی از تعمیق روابط با روسیه 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان همچنین در آغاز نشست کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز خرسندی از تعمیق روابط پاکستان با روسیه گفت : این روابط بر اساس منافع مشترک، اعتماد متقابل و نزدیک شدن دیدگاهها در قبال تحولات بین المللی در حال گسترش است. 

محمد فیصل در ادامه سخنان خود گفت : دو کشور برای ارتقای صلح و تامین امنیت در کشورهای همسایه منافع و اهداف مشترک دارند، لذا برای توسعه و رشد و شکوفایی منطقه به همکاری های مشترک ادامه می دهند.

*** استقبال از گفت و گوی های دو کره

سخنگوی وزارت امر خارجه پاکستان در پایان سخنانش همچنین با استقبال از توافق تاریخی رهبران کره شمالی و کره جنوبی گفت:امیدواریم این اقدام باعث تحکیم وحدت و آشتی ملی و همچنین رشد و شکوفایی در شبه جزیره کره شود.